| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EDKT108 | Çocuk Sağlığı ve Nörolojisi | Ders | 1 | 2 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, çocukluk dönemi tipik ve atipik gelişimsel süreçleri tanımak, çocukluk dönemi hastalık ve sendromları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Alev SİVASLI
| 1 | Çocuklardaki dil ve konuşma gelişimi ve bozukluklarını kavrayabilmek için gerekli olan anatomik yapıların embriyolojik gelişimi ve yaşa göre özelliklerini açıklar. |
| 2 | Çocukluk çağında yapılan nörolojik muayene ve testleri söyler. |
| 3 | Çocukluk çağı epilepsisi, Serebral Palsi, Otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve Sendromlar, fiziksel istismar gibi çocukluk çağında ortaya çıkan hastalık, bozukluklar ve durumların dil ve konuşma gelişimine etkisini anlatır. |
| 4 | Havale, epilepsi, ateşli havale tanımı ve ilk yardım konularını açıklar. |
| 5 | Çocukluk çağı epilepsisi, Serebral Palsi, Otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve Sendromları ayırt eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Normal mental-motor gelişim ve basamakları Risk altındaki bebek Dil gecikmesine yol açabilecek nörolojik sorunlar Serebral Palsi Zihin engeli Nörometabolik /Nöromusküler /Nörodejeneratif hastalıklar ve sendromlar Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Otizm Nörolojik muayene ve uygulanan testler Havale Epilepsi
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Normal beyin gelişimi | ||
| 2 | Gelişim basamakları; normal nöromotor ve mental gelişim | ||
| 3 | Engelliliğe neden olan risk faktörleri ve riskli bebek izlemi | ||
| 4 | Çocuk nörolojisi açısından zekâ geriliği | ||
| 5 | Çocukluk çağı sinir sistemi enfeksiyonları | ||
| 6 | Nörolojik muayene ve testler | ||
| 7 | Nörolojik muayene ve testler | ||
| 8 | vize sınavı | ||
| 9 | Havale, epilepsi, ateşli havale tanımı ve ilk yardım | ||
| 10 | Serebral palsi tanı ve izlemi | ||
| 11 | Nörometabolik/ Norodejeneratif / Nöromusküler hastalıklar ve sendromlar | ||
| 12 | Otizm | ||
| 13 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | ||
| 14 | Fiziksel çocuk istismarı; ihmal ve örselenme | ||
| 15 | final sınavı |
Ders notları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 82 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |