Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT106 | Konuşma Bilimi: İşitme ve Konuşmanın Akustiği ve Algılama | Ders | 1 | 2 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı işitme ve konuşma bilimlerini genel hatlarıyla değerlendirmek ve işitme sisteminin normal boyutlarını detaylandırmaktır. Aynı zamanda öğrencilere, konuşma süreçlerinin nöroanatomik ve nörofizyolojik temelleri, konuşmayı algılama süreçleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU
1 | İşitmenin ve konuşmanın anatomi ve fizyolojisini ana hatlarıyla belirtir. |
2 | İşitme ve konuşmanın temel kavramlarını tanımlar. |
3 | İşitme ve konuşmanın temel ölçüm yöntemlerini ve ölçmede kullanılan araçları söyler. |
4 | İşitme ve konuşmada kullanılan ölçüm aletlerini tanır. |
5 | Konuşmanın solunum, fonasyon, artikülasyon, rezonans ve prozodi özelliklerini tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok
İşitme ve konuşma anatomisi Akustik: sesin fiziği, ses dalgaları, frekans, şiddet, süre, basınç, perde ve yükseklik kavramları Konuşma üretimi: Artikülasyon, fonasyon, respirasyon, rezonans ve prosodi İşitme ve konuşma algısı İşitme ve konuşma bilimlerinde ölçüm yöntemleri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Konuşmanın akustik bileşenleri | ||
2 | İşitme anatomi ve fizyolojisi | ||
3 | Beyinde ses ve konuşma algısı | ||
4 | Sesin fiziksel özellikleri ve işitmenin sınırlarını belirlemek amacıyla kullanılan fiziksel parametreler | ||
5 | Saf ses ve konuşma odyometrisi | ||
6 | Odyolojide işitme testleri | ||
7 | Odyolojide temel iletişim becerileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Konuşmanın billimi: solunum ve fonasyon | ||
10 | Konuşmanın bilimi: artikülasyon ve rezonans | ||
11 | Konuşmanın bilimi: prosodi | ||
12 | Konuşma biliminde ölçüm yöntemleri ve araçlar | ||
13 | Konuşma seslerinin akustik ve kinematik özellikleri | ||
14 | Konuşma üretimi yaklaşımları | ||
15 | Final Sınavı |
Borden, G. , J. , Haris, K., S., Raphael, L.,J., “Speech Science Primer”, 3rd ed., Williams&Wilkins, USA, 1994. Howard, D.M., Murphy, D.T. ’ Voice Science, Acoustics, and Recording’, Plural publishing, İnc., 2008
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 |