GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EDKT106 Konuşma Bilimi: İşitme ve Konuşmanın Akustiği ve Algılama Ders 1 2 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı işitme ve konuşma bilimlerini genel hatlarıyla değerlendirmek ve işitme sisteminin normal boyutlarını detaylandırmaktır. Aynı zamanda öğrencilere, konuşma süreçlerinin nöroanatomik ve nörofizyolojik temelleri, konuşmayı algılama süreçleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Betül ÖZSOY TANRIKULU


1 İşitmenin ve konuşmanın anatomi ve fizyolojisini ana hatlarıyla belirtir.
2 İşitme ve konuşmanın temel kavramlarını tanımlar.
3 İşitme ve konuşmanın temel ölçüm yöntemlerini ve ölçmede kullanılan araçları söyler.
4 İşitme ve konuşmada kullanılan ölçüm aletlerini tanır.
5 Konuşmanın solunum, fonasyon, artikülasyon, rezonans ve prozodi özelliklerini tanımlar.

Birinci Öğretim



Yok


İşitme ve konuşma anatomisi Akustik: sesin fiziği, ses dalgaları, frekans, şiddet, süre, basınç, perde ve yükseklik kavramları Konuşma üretimi: Artikülasyon, fonasyon, respirasyon, rezonans ve prosodi İşitme ve konuşma algısı İşitme ve konuşma bilimlerinde ölçüm yöntemleri


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Konuşmanın akustik bileşenleri
2 İşitme anatomi ve fizyolojisi
3 Beyinde ses ve konuşma algısı
4 Sesin fiziksel özellikleri ve işitmenin sınırlarını belirlemek amacıyla kullanılan fiziksel parametreler
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi
6 Odyolojide işitme testleri
7 Odyolojide temel iletişim becerileri
8 Ara Sınav
9 Konuşmanın billimi: solunum ve fonasyon
10 Konuşmanın bilimi: artikülasyon ve rezonans
11 Konuşmanın bilimi: prosodi
12 Konuşma biliminde ölçüm yöntemleri ve araçlar
13 Konuşma seslerinin akustik ve kinematik özellikleri
14 Konuşma üretimi yaklaşımları
15 Final Sınavı

Borden, G. , J. , Haris, K., S., Raphael, L.,J., “Speech Science Primer”, 3rd ed., Williams&Wilkins, USA, 1994. Howard, D.M., Murphy, D.T. ’ Voice Science, Acoustics, and Recording’, Plural publishing, İnc., 2008



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 20 20
Bireysel Çalışma 1 25 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Toplam İş Yükü (saat) 107

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 1 1 5 3 4 1 1 1 3
ÖÇ 2 5 1 1 5 3 4 1 1 1 3
ÖÇ 3 5 1 1 5 3 4 1 1 1 3
ÖÇ 4 5 1 1 5 3 4 1 1 1 3
ÖÇ 5 5 1 1 5 3 4 1 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek