Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDKT101 | Dil ve Konuşma Terapisine Giriş ve Meslek Etiği | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, dil-konuşma terapistinin görev, yetki ve sorumluluklarının etik prensipler çerçevesinde bilinmesi, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları hakkında temel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dr. Öğr. Üyesi Aşena KARAMETE
1 | Dil ve Konuşma Terapistliği mesleğinin Türkiye’de ve dünyada görev tanımını, çalışma alanlarını, yetki ve sorumluluklarını açıklar. |
2 | Dil ve konuşma terapistinin uyması gereken etik prensipleri ve DKT kuram ve yaklaşımlarını kavrar. |
3 | İletişim, dil, konuşma, ses ve yutma kavramlarını tanımlar ve ayırt eder. |
4 | Dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır. |
5 | Dil ve konuşma bozukluklarının erişkin ve çocukluk dönemlerine ait özelliklerini ayırt eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları Etik prensipler Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması Çocukluk ve erişkin döneminde görülen dil ve konuşma bozuklukları
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dil ve konuşma terapisti tanımı. Dil ve konuşma terapisi ile ilgili kuruluşlar ve multidisipliner çalışılması gereken meslekler | ||
2 | Dil ve konuşma terapisinde etik prensipler | ||
3 | İletişim; bileşenleri, süreç ve ögeleri | ||
4 | Dil nedir? Ögeleri, biçimi ve özellikleri nelerdir? | ||
5 | Konuşma nedir? Seslerin üretimindeki işlemler ve konuşma seslerinin oluşumunda yer alan organlar nelerdir? | ||
6 | Çocukluk çağı dil bozuklukları (gecikmiş dil, özgül dil bozukluğu) | ||
7 | Gelişimsel yetersizliklere bağlı dil bozuklukları (zihin engeli, otizm, genetik bozukluklar) | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Konuşma sesi bozuklukları | ||
10 | Edinilmiş dil bozuklukları (afazi, travmatik beyin hasarı, sağ beyin hasarı) | ||
11 | Motor konuşma bozuklukları | ||
12 | Akıcılık Bozuklukları | ||
13 | Ses ve rezonans bozuklukları | ||
14 | Yutma bozuklukları | ||
15 | Final Sınavı |
İletişim Bozukluklarına Giriş-Yaşamboyu Kanıta Dayalı Yaklaşım (2021), Ed. S, Topbaş, Mirket Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 |