| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EDKT101 | Dil ve Konuşma Terapisine Giriş ve Meslek Etiği | Ders | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Dil ve konuşma terapisi mesleğinin tanımı, dil-konuşma terapistinin görev, yetki ve sorumluluklarının etik prensipler çerçevesinde bilinmesi, mesleğin uygulama alanları ve çalışma konuları hakkında temel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
| 1 | Dil ve Konuşma Terapistliği mesleğinin Türkiye’de ve dünyada görev tanımı, çalışma alanları, yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi kazanır. |
| 2 | Dil ve konuşma terapistinin uyması gereken etik prensipleri ve DKT kuram ve yaklaşımlarını kavrar. |
| 3 | İletişim, dil, konuşma, ses ve yutma kavramlarını tanımlar ve ayırt eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev tanımı, yetki ve sorumlulukları Etik prensipler Dil ve konuşma bozukluklarının sınıflandırılması Çocukluk ve erişkin döneminde görülen dil ve konuşma bozuklukları
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Dil ve konuşma terapisti tanımı. Dil ve konuşma terapisi ile ilgili kuruluşlar ve multidisipliner çalışılması gereken meslekler | ||
| 2 | Dil ve konuşma terapisinde etik prensipler | ||
| 3 | İletişim; bileşenleri, süreç ve ögeleri | ||
| 4 | Dil nedir? Ögeleri, biçimi ve özellikleri nelerdir? | ||
| 5 | Konuşma nedir? Seslerin üretimindeki işlemler ve konuşma seslerinin oluşumunda yer alan organlar nelerdir? | ||
| 6 | Çocukluk çağı dil bozuklukları (gecikmiş dil, özgül dil bozukluğu) | ||
| 7 | Gelişimsel yetersizliklere bağlı dil bozuklukları (zihin engeli, otizm, genetik bozukluklar) | ||
| 8 | Vize Sınavı | ||
| 9 | Konuşma sesi bozuklukları | ||
| 10 | Edinilmiş dil bozuklukları (afazi, travmatik beyin hasarı, sağ beyin hasarı) | ||
| 11 | Motor konuşma bozuklukları | ||
| 12 | Akıcılık Bozuklukları | ||
| 13 | Ses ve rezonans bozuklukları | ||
| 14 | Yutma bozuklukları | ||
| 15 | Final Sınavı |
İletişim Bozukluklarına Giriş-Yaşamboyu Kanıta Dayalı Yaklaşım (2021), Ed. S, Topbaş, Mirket Yayınları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 102 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 5 |