Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT109 | Genel Fizyoloji | Ders | 1 | 1 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun fonksiyonları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin insan vücudunun normal işleyişi ve çalışma mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Rabi Buse AYYILDIZ
1 | Fizyolojiyi tanımlar ve yaşam ile bağdaştırabilir. |
2 | Homeostazis kavramını bilir ve temel homeostatik düzenleme mekanizmalarını açıklayabilir. |
3 | Hücre fizyolojisi, hücre membranından taşınma mekanizmaları ve membran potansiyelleri kavramlarını açıklayabilir. |
4 | Kas çeşitlerini yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
5 | Kanın özelliklerini ve kanın şekilli elemanlarının temel fonksiyonlarını açıklayabilir. |
6 | Kardiyovasküler sistemin bileşenlerini, fonksiyonlarını ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
7 | Boşaltım sisteminin bileşenlerini, fonksiyonlarını ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
8 | Solunum sisteminin fonksiyonel yapısını, görevlerini ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
9 | Gastrointestinal sistemin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
10 | Sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve temel düzeydeki fizyolojik mekanizmalarını açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hücre Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, İmmün Sistem Fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi, Boşaltım Sistemi Fizyolojisi, Boşaltım Sistemi Fizyolojisi, Solunum Sistemi Fizyolojisi, Sindirim Sistemi Fizyolojisi, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Sinir Sistemi Fizyolojisi.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojiye Giriş | Soru cevap tekniği, gösterim yöntemi | |
2 | Hücre fizyolojisi | Anlatım, gösterim, video, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
3 | Hücre Membranından Taşınma Mekanizmaları Membran Potansiyelleri | Gösterim, sunum tekniği, soru cevap tekniği | |
4 | Vücut Sıvıları | Görselleştirme, soru cevap, anlatım tekniği | |
5 | Kas Fizyolojisi | Anlatım, gösterim, soru-cevap | |
6 | Kan Fizyolojisi | Video, anlatım, soru cevap, beyin fırtınası | |
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi | Görselleştirme, video destek, anlatım tekniği | |
9 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | Video, anlatım, soru cevap, beyin fırtınası | |
10 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | sunum, anlatım | |
11 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | Anlatım, gösterim, video, soru cevap tekniği | |
12 | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | Anlatım, gösterim, video, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | Anlatım, gösterim, video, soru cevap tekniği | Konu tekrarı |
14 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | Anlatım, gösterim, video, soru cevap tekniği | |
15 | Final Sınavı |
Guyton Tıbbi Fizyoloji 14. Baskı (2021). John E. Hall, Michaell E. Hall. Çeviri Editörü: Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen, Prof. Dr. İnci Alican, Prof. Dr. Zeynep Solakoğlu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||
ÖÇ 8 | ||||||||||
ÖÇ 9 | ||||||||||
ÖÇ 10 |