Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EBES403 | Mesleki Uygulama II | Ders | 4 | 7 | 7.00 | 6.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı diyetetik stajyerleri ilgili kurumlarda yapılan beslenme bakımı ve/veya gıda hizmetleri ve yönetimi ile ilgili diyetisyen çalışmalarını izlemesi, hekim tarafından yönlendirilen kişilerden görevli diyetisyen denetiminde vakalar seçmesinin sağlanması, beslenme durum taraması ve değerlendirmesi yapabilmesi, beslenme alışkanlıklarını kaydedebilme becerisini kazanması, hasta dosyasındaki antropometrik , biyokimyasal , klinik belirtilerden yaralanarak beslenme bakımı planlaması, sorumlu hocaya vaka sunumu yaparak, tartışması ve hatalı beslenme alışkanlıklarının düzeltilmesi yönünde gözetmen denetiminde beslenme eğitimi yapmasının sağlanmasıdır.
-
1 | Beslenme ve beslenmeye destek veren diğer alanlarda edindikleri bilgileri ve araştırma sonuçlarını uygular. |
2 | Durum ve olayları diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, davranış ve etik değerlere uygun olarak değerlendirir. |
3 | Bireyler, gruplar ve toplumlar için gerekli beslenme ile alakalı bilgi, ürün ve hizmetleri geliştirir. |
4 | Bireyler veya organizasyonlara yönetim ilkelerine bağlı olarak hizmet planlar. |
5 | Kültürel ve etnik yönden farklı gruplara beslenme müdahale programlarını uygular. |
Birinci Öğretim
-
Hasta hakları, öykü ve anamnez alma, beslenme durumunun saptanması, vücut kompozisyonu ve diğer testlerin değerlendirilmesi, tedavi ve takip, değerlendirme ve programın yeniden yapılandırılması, danışana yaklaşım, eğitim ilkeleri, yöntemleri, metodu, yetişkinlere danışmanlık, çocuklara danışmanlık, kurumlara danışmanlık, sporculara danışmanlık, topluma danışmanlık konularını kapsar. Yetişkin klinik beslenme stajını kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası | |||
2 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
3 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
4 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
5 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
6 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
7 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
10 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
11 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
12 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
13 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
14 | Gözetmen denetiminde farklı uygulama ortamlarında rotasyonla gerçekleştirilecek mesleki uygulamalar | |||
15 | Final Sınavı |
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bu ders staj uygulaması bulunmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 13 | 8 | 104 |
Rapor Hazırlama | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 |