Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EDEN215 | Gastronomy | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Gastronominin nasıl oluştuğu, hangi alanlarda çalıştığı, kime hizmet ettiği ve temel mutfak kuralların nasıl şekillendiği anlatılacaktır.
Şule Çelik Kiş
1 | Gastronomi kavramının nasıl oluştuğuna ve tarihsel sürecine hakimdir. |
2 | 2 Gıdaların önemini ve kullanım alanlarını bilir. |
3 | 3 Mutfakta hijyen ve sanitasyonun gerekliliğini kavrar. |
4 | 4 Tat algısının uyaranlarını ve duyusal değerlendirmelerini bilir. |
5 | 5 Dünya mutfaklarının gelişim süreçlerini bilir. |
6 | 6 Mutfak araç gereçlerini ve kullanım düzenlerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Gastronomi Nedir, Nasıl Oluşmuştur, Kurucuları Ve Yaşadıkları Dönemler, Ürünler, Ürünlerin Saklama Koşulları, Gıda, Hijyen Ve Sanitasyon, Kültür ve Gıda, Tat, Dünya Mutfakları, Mutfak Araç Gereçleri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders planının paylaşılması ve öğrencilerin hedeflerinin betimlenmesi | ||
2 | Gastronomi kavramı ve tarihi | ||
3 | Gastronomi ve ilişkili olduğu bilimler | ||
4 | Türk gastronomi ve coğrafi işaret kavramı | ||
5 | Gastronomik değerlendirme sistemleri | ||
6 | Gastronomide güncel mutfak trendleri | ||
7 | Menü çeşitleri ve planlaması, mutfak kurulumu | ||
8 | vize haftası | ||
9 | Mutfak kısımları, personel hiyerarşisi ve mutfak araç gereç ve ekipmanları | ||
10 | Kişisel bakım ve üniforma temizliği, hijyen, sanitasyon ve gıda güvenliği ile ilgili mesleki terimler | ||
11 | Temel tatlar ve tat alma süreci | ||
12 | Besin grupları | ||
13 | Bıçak çeşitleri ve uluslararası kesim teknikleri, ısı iletim yolları ve pişirme teknikleri | ||
14 | Stoklar, çorbalar ve temel soslar | ||
15 | final |
Gürsoy, D. (2013). Tarihin süzgecinde mutfak kültürümüz. İstanbul: Oğlak. Gürsoy, Deniz. Yiyelim İçelim, Tarihi Bilelim, Dünden Bugüne Gastronomi . 2013. Işın, P. M. (2018). Avcılıktan gurmeliğe yemeğin kültürel tarihi. Sarıışık, M. (2019). Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilmi (2. bs.). Ankara: Detay Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 11 | 1 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 6 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |