GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMIS201 Structered Programming Ders 2 3 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Algoritma yapılarını tanımlama ve akış diyagramları oluşturma.


DR. NESİBE MANAV MUTLU


1 C tabanlı çalışan yazılımlarının alt yapısını kavrar.
2 Temel programlama dilleri ve özellikleri konusundaki temel tanımları bilir.
3 C Programlama dilinin temel komutlarını, fonksiyon ve dizi yapılarını, giriş-çıkış işlemlerini tanımlar ve kullanır.
4 C++ programlama dilinde kodlama yapar.
5 C tabanlı çalışan yazılımlarının alt yapısını kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Bulunmamaktadır.


Bulunmamaktadır.


Temel programlama dilleri ve özelliklerini tanımlama. C Programlama dilinin temel komutlarını, fonksiyon ve dizi yapılarını, giriş-çıkış işlemlerini tanımlama ve kullanma. C tabanlı çalışan yazılımlarının alt yapısını kavrayabilme.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Yapısal programlamaya giriş (genel kavramlar)
2 Problem tanımından alt sistemlerin bulunması(örnekler)
3 Problem tanımından alt sistemlerin bulunması
4 Akış şeması
5 Ana metod ve çözüm mantığının kodlanması
6 Metod tanımlama ve çağırma
7 Metoda parametre geçme yöntemleri
8 Vize Sınavı
9 Metodtan değer dönme
10 Yerel değişkenler ve parametreler
11 Genel değişkenler ve yan etkileri
12 Metodtan metod çağırma
13 Özyineli metod geliştirme
14 İşaretçi Yapısı
15 Final Sınavı

Edsger Wybe Dijkstra, C. A. R. Hoare, Ole-Johan Dahl (1972). Structured Programming, Academic Press. Richard Gilberg, Behrouz Forouzan (2005). Computer Science: A Structured Programming Approach Using C (Introduction to Programming), ‎ Course Technology. Kjell Backman (2012), Structured Programming with C++, BookBoon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Performans 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 139

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 4 3 1 1 3 1 2
ÖÇ 2 1 4 2 3 2 4 2 3
ÖÇ 3 1 5 3 2 3 5 3 4
ÖÇ 4 1 5 4 3 3 5 4 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek