Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD322 | Integrated Marketing Communication | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders, öğrencileri çeşitli pazarlama kanallarını ve tekniklerini entegre ederek etkili pazarlama iletişimi stratejileri oluşturma konusunda donatmayı amaçlamaktadır. Dersin odak noktaları şunlardır: • IMC'nin temel kavramlarını anlamak. • Tüketici davranışlarını analiz ederek pazarlama iletişim stratejilerine etkisini değerlendirmek. • IMC çerçevesinde reklam, halkla ilişkiler ve promosyon stratejileri geliştirmek. • Dijital dönüşüm ve analitiklerin pazarlamadaki rolünü keşfetmek. • Kuramsal bilgileri gerçek pazarlama sorunlarına uygulamak.
Dr. Öğretim Üyesi Hilal Aytimur
1 | Öğrenciler, Bütünleşik Pazarlama İletişimi (IMC) ilkelerini anlayacak ve uygulayabilecektir. |
2 | Öğrenciler, tüketici odaklı pazarlama iletişimi stratejileri geliştirebilecektir. |
3 | Öğrenciler, uyumlu reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları oluşturabilecektir. |
4 | Öğrenciler, IMC planlamasında dijital araçları ve analitik yöntemleri kullanabilecektir. |
5 | Öğrenciler, vaka çalışmaları ve gerçek dünya örnekleri aracılığıyla IMC stratejilerini değerlendirecek ve eleştirebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Dersimizin uymanız gereken bazı kuralları vardır: 1.Derse katılım zorunludur. 2. Derste duyurulan her şeyden, derste bulunup bulunmadığınıza bakılmaksızın sorumlusunuz. 3. Öğrenci e-postalarınızı aktif hale getirmeli ve öğretim elemanına ulaşmanız gerektiğinde öğretim elemanının okul e-posta adresine mesaj göndermelisiniz. 4. Her hafta dersten önce Sanal Kampüs'ü ve e-postalarınızı kontrol etmek sizin sorumluluğunuzdadır.
Bu ders, Entegre Pazarlama İletişimi (IMC) üzerine kapsamlı bir bakış sunarak, farklı pazarlama iletişim araçlarının birleşerek bütünleşik bir marka mesajı oluşturmasını ele almaktadır. Ders, tüketici davranışları, dijital dönüşüm, reklamcılık, halkla ilişkiler, satış promosyonları ve doğrudan pazarlama gibi konuları kapsar. Tartışmalar ve uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler stratejik IMC planları geliştirerek dijitalleşen dünyada pazarlamanın rolünü anlayacaklardır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişiminin (IMC) Temelleri | ||
3 | Tüketici Davranışı | ||
4 | Strateji | ||
5 | Dijital Dönüşüm ve Analitik | ||
6 | Reklamcılık | ||
7 | Reklamcılık Sınıf İçi Etkinliği | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Satış Promosyonu ve Doğrudan Pazarlama Sınıf İçi Etkinliği | ||
10 | Konuk Konuşmacı: Proje Yönetimi | ||
11 | Konuk Konuşmacı: Etkinlik Pazarlaması Sınıf İçi Etkinliği | ||
12 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım | ||
13 | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Sınıf içi etkinliği | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Final Sınavı |
Belch, George E., and Michael A. Belch. Advertising and promotion: An integrated marketing communications perspective. Mcgraw-hill, 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 34 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 66 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |