GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EBUS334 Customer Relations Management Seçmeli Ders Grubu 3 6 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu ders, öğrencilerin pazarlama prensiplerini ve pazarlamanın evrimini anlamalarına yardımcı olmayı hedeflerken tüketici odaklı yaklaşımları vurgular. Öğrenciler, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) temel bileşenlerini öğrenirken müşteri ilişkilerini kurma ve sürdürme stratejilerindeki stratejik önemlerini anlarlar. Ayrıca, ders, öğrencilerin stratejik pazarlama dönüşümlerini uygulama yeteneklerini geliştirmeyi ve farklı iş bağlamlarında CRM uygulamaları için teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmalarını amaçlar. Vaka çalışmaları ve pratik uygulamalar aracılığıyla, öğrenciler gerçek dünya senaryolarında CRM stratejilerini önerme ve değerlendirme becerilerini geliştirirler.


Dr. Öğr. Üyesi Begüm Maral


1 Öğrencilerin, pazarlama prensiplerini anlamaları ve tüketici merkezli yaklaşımları vurgulamaları hedeflenmektedir.
2 Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) temel bileşenlerini öğrenip, müşteri ilişkilerini stratejik olarak inşa etme ve sürdürme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
3 Stratejik pazarlama dönüşümlerini uygulama ve CRM uygulamalarında teknolojiyi etkili bir şekilde kullanma yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
4 Gerçek dünya senaryolarında CRM stratejilerini önerme ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Birinci Öğretim


Bu ders için önceden temel işletmecilik ve temel pazarlama derslerinden en az birinin alınması önerilir.


Bu ders için önceden temel işletmecilik ve temel pazarlama derslerinden en az birinin alınması önerilir


Ders içeriği, yönlendirme ve müfredat genel bakışı ile başlayan bir tanıtım ve tartışma bölümünü içerir. Bu bölümü, işletmelerde pazarlamanın rolünü vurgulayarak ve tüketici odaklı pazarlama yaklaşımlarını ele alarak, pazarlama ve CRM kavramlarına yönelik bir giriş izler. Temel pazarlama sürecinin yanı sıra, Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi'ne dayalı olarak tüketici ihtiyaçlarını anlama ve pazarlamayı 4C çerçevesine dönüştürme konularına odaklanır; burada müşteri değeri, maliyet, kolaylık ve iletişim ön plandadır. CRM'in temel bileşenleri ve bağlamı yanı sıra demografik, psikografik ve davranışsal segmentasyonları kullanarak müşteri segmentasyonu ve hedefleme de ele alınır. Ders ayrıca, kolaylık ürünleri, alışveriş ürünleri ve özel ürünler için CRM stratejilerini içeren ürün türleri ile ürün yaşam döngüsü ve müşteri ömür boyu değeri stratejilerini de kapsar. Ayrıca, CRM uygulamaları, araçları ve teknolojinin müşteri ilişkileri yönetimindeki rolü de incelenir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse Giriş ve Müşteri İlişkilerini anlama,Oryantasyon Ve Ders Tanım Formu inceleme PDF-Ders anlatım Crm Temelleri
2 Introduction to Marketing and CRM Concept PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
3 Pazarlama: Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
4 Müşteri için Değer Yaratma,CRM'nin Ana Bileşenleri ve Bağlamı PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
5 Müşteri Elde Etme ve Yönetimi, Müşteri Yaşam Boyu Değeri anlayışı PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
6 Pazarlamanın 4C'ye Dönüşümü, Müşteri Odaklılık PDF- Ders Anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
7 4C (Müşteri Değerinin Dönüşümü), Müşteri Deneyimi PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
8 VİZE SINAVI
9 Müşteri Segmentasyonu ve Hedefleme- CRM ile ilgili Örnek Vakalar PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
10 Müşteri Deneyimleri ve Hizmet Geliştirme PDF- Ders Anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
11 Ürün Yaşam Döngüsü ve Müşteri Ömür Boyu Değeri (CLV), Organizasyonel Sorunlar ve Müşteri İlişkileri Yönetimi PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
12 CRM VE Teknoloji,CRM Uygulamaları, Araçları ve Teknolojinin Rolü PDF- Ders Anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
13 CRM MODELLERİ PDF-Ders anlatım İlgili Konu ile ilgili yüklenen PDF notu veya İlgili Konunun Kitap Bölümü
14 Final sınavı

Öğretim Üyesi Karma PDF Ders Notları Managing Customer Experience and relationship, Daon Peppers and Martha Rogers, Ph.D,John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.,2017 Buttle, Francis. (2009). Customer Relationship Management, Elsevier Publishing * Odabaşı, Y. (2015). Müşteri İlişkileri Yöetimi-CRM, Aura, iş Dünyası Dizisi Kotler, P. and K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Marketing Magazines - (MediaCat, Digital Age, Advertising Age, Harvard Business Review)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 50 50
Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek