| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ETIP601 | Ortopedi ve Travmatoloji | Seçmeli Ders Grubu | 6 | 11 | 2.00 | 20.00 |
Lisans
Bu seçmeli klinik stajların temel amacı, intörn doktorların farklı uzmanlık alanlarında klinik gözlem becerisi geliştirmeleri, ilgili branşın poliklinik ve servis işleyişine aşinalık kazanmaları ve branşa özgü temel klinik yaklaşım, hasta iletişimi ve gözlemci hekim sorumluluğu edinmeleridir. Bu stajlar, klinik pratiği tanıma ve uzmanlık tercihlerini bilinçli yapabilme fırsatı sunar.
| 1 | Klinik gözlem sırasında hasta-hekim etkileşim dinamiklerini analiz eder ve ekip içi iletişim kurallarını tanır. |
| 2 | Poliklinik/servis işleyişine uyum sağlayarak gözlemci hekim sorumluluk bilinci geliştirir. |
| 3 | Staj yapılan branşa özgü sık görülen klinik tabloları tanır ve yaklaşım mantığını sözlü olarak ifade edebilir. |
| 4 | Kısa vaka özetleme ve klinik düşünme becerisi geliştirerek gözlemlediği olguyu yapılandırılmış biçimde aktarabilir. |
| 5 | Saha/klinik disiplinine, iletişim protokolüne ve ekip koordinasyonuna uyum sağlar. |
| 6 | Klinik ortamlarda hasta mahremiyeti, etik duruş ve profesyonel iletişim davranışlarını gözetir. |
| 7 | Gözlemlediği uygulamalarda “nerede, ne zaman, nasıl müdahale edilir” karar basamaklarına yönelik klinik farkındalık geliştirir. |
| 8 | Branşlara göre farklı klinik yaklaşımları görerek gelecek uzmanlık tercihine yönelik bilinçli bakış açısı kazanır. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
İntörn doktorların staja başlamadan önce staj yapılacak branşın temel terimlerine, sık görülen klinik tablolarına ve muayene yaklaşımına kısa ön okuma yaparak gelmeleri önerilir. Gözlem sırasında disiplinli duruş, iletişim kurallarına uyum ve hekime destekleyici yaklaşım beklenir.
2 haftalık seçmeli stajlar süresince intörn doktorlar, staj yapılan birime göre poliklinik, servis, girişimsel gözlem odaları veya tanısal laboratuvarlarda aktif gözlemci olarak yer alırlar. İlgili uzmanlık alanında hasta kabul akışı, temel muayene prensipleri, basit tetkik değerlendirme mantığı ve ekip içi işleyiş gözlemlenir. Uygun görüldüğünde kısa vaka takibi, minimal müdahale desteği veya klinik not gözlemi yapılabilir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 Hafta Boyunca: İlgili branşa ait temel klinik kavramlar, o birimde sık görülen hasta başvuru nedenleri, serviste/poliklinikte hasta yönetim akışı ve branşın klinik öncelik mantığı teorik çerçevede ele alınır. | 2 Hafta Boyunca: İntörn doktorlar poliklinik ve/veya servis ortamında hasta değerlendirme akışını gözlemler, uygun görülen durumlarda kısa vaka takibine ve notlamaya denetimli şekilde katılır, ekip içi iletişim düzenini gözlemleyerek klinik rol bilinci geliştirir. | 2 Hafta Boyunca: Eğitim süreci saha gözlemi + kısa vaka brifingi + gün sonu mini değerlendirme modeliyle ilerler. Eğitici gerektiğinde “Bu hastaya ilk ne sorardın?”, “Bu tablo sana ne düşündürüyor?” gibi hızlı refleks kazandırıcı sorular yöneltir. | 2 Hafta Boyunca: İntörnlerin her hafta başında, staj yapılan branşa ait temel klinik yaklaşım algoritmalarını ve sık kullanılan terimleri kısa tekrar ederek staja başlamaları beklenir. |
Eğitim; klinik gözlem, öğretim üyesi eşliğinde kısa vaka anlatımı, mikro brifingler, günlük mini değerlendirme oturumları ve gerektiğinde kısa vaka sunumu şeklinde yürütülür. Her intörn, gözlemlediği en az bir klinik olguyu sözlü olarak kısa formatta özetleme fırsatı bulur.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 100 | |
Seçmeli klinik stajlar 2 hafta süreli, zorunlu gözlem odaklı stajlardır. Bu süre boyunca intörnlerin devamlılık göstermeleri, klinik akışa uyum sağlayarak pasif değil sorumluluk bilinciyle gözlemci rol üstlenmeleri beklenir.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 8 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |