GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ETIP518 Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Seçmeli Ders Grubu 5 9 2.00 0.00

Lisans



Amaç; öğrencilerin çocuk ve ergenlerde sık görülen psikiyatrik bozuklukları tanıyabilmesi, uygun tedavi yaklaşımlarını bilmesi ve birinci basamak hekimliği düzeyinde tedavi becerisi kazanmasıdır. Stajda öğrencilerin; öykü alma, mental durum değerlendirmesi, psikiyatrik muayene ve hasta yakınlarıyla iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. Öğrenciler vaka tartışmaları, aile görüşmeleri, gözlem seansları ve klinik uygulamalarla desteklenir



1 Psikiyatrik öykü alabilir.
2 Mental durumu değerlendirebilir.
3 Psikiyatrik muayene, öykü ve diğer işlemleri uygun şekilde kayıt altına alabilir.
4 Ruhsal hastalığı olan çocuk ve ergenlerde uygun tedavi seçeneklerini değerlendirebilir.
5 Psikiyatrik yönden acil durumlara yönelik temel müdahaleyi öğrenebilir.
6 Hasta ve hasta yakınları ile uygun şekilde iletişim kurabilir.
7 Mesleki uygulamalarında karşılaştığı etik sorunları tanıyabilir ve yönetebilir.
8 Mesleki uygulamalarında istismar ile ilgili hukuki ve adli durumlara uygun kararlar verebilir.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Yok


Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Depresyon, anksiyete bozuklukları Otizm spektrum bozukluğu Davranış bozuklukları, dürtü kontrol bozuklukları Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar Tik bozuklukları Yeme bozuklukları Zihinsel yetersizlik İntihar ve kendine zarar verme davranışları İhmal ve istismar vakaları Çocuk ve ergenlerde gelişimsel değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Çocuk ve ergen psikiyatrisine giriş Psikiyatrik öykü alma ve mental durum muayenesi Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Depresyon ve anksiyete bozuklukları Servis vizitleri ve poliklinik gözlemleri Öykü alma ve psikiyatrik muayene pratiği Hasta dosyalarının incelenmesi ve kayıt tutma Vaka tartışmaları Teorik dersler Klinik uygulamalar Olgu sunumları Grup tartışmaları Çocuk ve ergen gelişim basamaklarının gözden geçirilmesi Psikiyatrik değerlendirme yöntemlerinin tekrar edilmesi
2 Otizm spektrum bozukluğu Davranış bozuklukları ve dürtü kontrol bozuklukları Psikotik bozukluklar ve şizofreni Tik bozuklukları ve yeme bozuklukları İntihar, kendine zarar verme davranışları ve istismar vakaları Poliklinik ve servis uygulamaları Aile görüşmeleri ve gözlem seansları Acil psikiyatrik vakalarda ilk yaklaşım gözlemleri Olgu sunumları Staj sonu sınavı (yazılı + sözlü) Teorik dersler Klinik uygulamalar Beceri eğitimi (aile görüşmeleri, vaka gözlemleri) Olgu tartışmaları Otizm, davranış bozuklukları ve psikotik bozukluklarla ilgili güncel bilgilerin gözden geçirilmesi Acil psikiyatrik durum algoritmalarının incelenmesi

Kürkçüoğlu, M. A., & Yazgan, M. Y. (Ed.). (2020). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Şar, V., & Levent, F. (2019). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Ders Kitabı. Ankara: Güneş Tıp Kitabevi. Aydın, C. (2021). Psikiyatrik Tanı ve Değerlendirme: Çocuk ve Ergenler İçin. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. Sadock, B. J., Sadock, V. A., & Ruiz, P. (2018). Kaplan and Sadock’s Synopsis of Psychiatry (11th ed.). Wolters Kluwer. AACAP (2020). Practice Parameters and Guidelines. Washington, DC: AACAP Publishing. Martin, A., Volkmar, F. R., & Bloch, M. H. (2017). Lewis’s Child and Adolescent Psychiatry: A Comprehensive Textbook (5th ed.). Wolters Kluwer. Green, M., & Ott, M. A. (2019). Johns Hopkins Guide to Child and Adolescent Psychiatry. Johns Hopkins University Press.


Kuramsal Eğitim: Teorik dersler Klinik Uygulamalar: Servis çalışmaları, hasta başı eğitimler Bağımsız Öğrenme: Öğrencilerin bireysel sorumluluk alarak vaka hazırlığı ve literatür incelemesi yapması Olgu Sunumları: Öğrencilerin sorumlu oldukları vakaları öğretim üyeleri eşliğinde sunması Aile Görüşmeleri ve Gözlem Seansları Simülasyon ve vaka temelli tartışmalar


Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Sözlü Sınav 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100

Süre: 2 hafta Teorik dersler, klinik uygulamalar, hasta başı eğitimler ve vaka tartışmalarına devam zorunludur. Günlük programın bir bölümüne katılmayan öğrenci telafi yapmakla yükümlüdür. %20’den fazla (2 gün) devamsızlığı olan öğrenci stajı tekrar eder ve sınava giremez.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 1 26 26
Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 13 13
Toplam İş Yükü (saat) 51

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek