| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ETIP100.2 | Hücre | Ders Kurulu | 1 | 1 | 10.00 | 18.00 |
Lisans
Hücre, doku, organ ve sistemlerin yapılarını ve işlevlerini öğrenmek. Temel iletişim teknikleri, tıp tarihi, davranış psikolojisi, konularında bilgi kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Zelal Zuhal KAYA Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Irmak ASLAN Dr. Öğr. Üyesi Flora Özkalaycı KAÇAR Doç. Dr. Rıfat Vedat Yıldırım Dr. Öğr. Üyesi Sercan Şeker Öğr. Gör. (Dr)Doruk Akdoğan Dr. Öğr. Üyesi Elif ÇİFTÇİ Dr. Öğr. Üyesi Özlem SAĞLAM Uçar Dr. Öğr. Üyesi Aslı KİREÇTEPE AYDIN
| 1 | Biyofizik: Öğrenciler, biyofiziğin temel kavramlarını ve biyolojik olayların fiziksel prensiplerle nasıl açıklandığını öğrenir. Hücre zarının biyofiziksel yapısını, madde taşınması mekanizmalarını, membran potansiyelini ve iyon kanallarının işlevlerini kavrar. Aksiyon potansiyeli oluşumunu açıklayarak hücreler arası iletişimin biyofiziksel yönlerini değerlendirir. Böylece hücresel düzeydeki fiziksel süreçlerin fizyolojik işlevlerle bağlantısını kurar. |
| 2 | Biyoistatistik: Öğrenciler, tek ve çok örneklemli hipotez testlerini, parametrik ve non-parametrik analizleri öğrenir. SPSS programında tanımlayıcı istatistikleri ve uygun test yöntemlerini uygulayarak verileri analiz eder ve sonuçları yorumlar. Böylece sağlık araştırmalarında bilimsel verilerin değerlendirilmesi ve kanıta dayalı karar verme becerisi kazanır. |
| 3 | Davranış Bilimleri: Öğrenciler, kişilik kuramlarını ve psikolojik gelişim basamaklarını tanır; öğrenme, bellek, kişilik bozuklukları ve davranış ilişkisini açıklar. Ayrıca liderlik, empati ve sorumluluk kavramlarını analiz ederek bireysel ve sosyal davranış dinamiklerini değerlendirir. Bu sayede hasta-hekim iletişimini güçlendirecek psikososyal farkındalık geliştirir. |
| 4 | Fizyoloji: Öğrenciler, hücre fizyolojisinin temel prensiplerini öğrenir, hücresel işlevlerin fizyolojik temellerini açıklar. Bu bilgilerle organ düzeyindeki fizyolojik mekanizmaların anlaşılmasına temel oluşturur. |
| 5 | İletişim Becerileri: Öğrenciler, iletişim sürecinin öğelerini, sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim biçimlerini öğrenir. Empati, ikna ve etkin dinleme becerilerini geliştirerek kişilerarası iletişimde etkili etkileşim kurma yetkinliği kazanır. Bu beceriler, profesyonel hekim-hasta ilişkilerinin temelini oluşturur. |
| 6 | Mesleki Beceriler: Öğrenciler, hijyenik ve cerrahi el yıkama, steril eldiven giyme ve steril malzeme kullanımı tekniklerini öğrenir. Enfeksiyon kontrolü ve aseptik koşullarda uygulama yapma becerisi kazanarak klinik pratiğe yönelik temel mesleki yeterlilik geliştirir. |
| 7 | Sağlıkta Bilişim Teknolojileri ve Yapay Zekâ: Öğrenciler, işletim sistemlerinin tarihçesi, mimarisi ve güvenlik ilkelerini öğrenir. Bilgisayar mimarisi, makine dili, program yürütme ve veri işleme süreçlerini kavrar. Ayrıca program içinde veri işleme ve algoritma mantığını anlayarak sağlık bilişimi alanında teknolojik farkındalık ve dijital okuryazarlık becerisi kazanır. |
| 8 | Tıbbi Biyokimya: Öğrenciler, karbonhidrat, lipid, protein ve nükleik asitlerin yapılarını, sınıflandırmalarını ve biyolojik işlevlerini öğrenir. Enzim kinetiği, inhibisyon mekanizmaları ve biyokimyasal reaksiyonları açıklar. Laboratuvar uygulamalarıyla çözelti hazırlama, pH ölçümü, spektrofotometrik analiz, protein tayini ve kalitatif karbonhidrat testlerini gerçekleştirir. Böylece biyokimyasal süreçleri uygulamalı olarak kavrar. |
| 9 | Tıbbi Biyoloji: Öğrenciler, hücre zarının yapısı ve bileşenlerini, protein ve lipidlerin biyolojik rollerini öğrenir. DNA, RNA, enzimler ve protein sentezi süreçlerini kavrar. Laboratuvar uygulamaları kapsamında mikroskop kullanımı, pH ölçümü, protein tayini ve kalitatif karbonhidrat deneylerini yaparak hücresel düzeyde biyolojik olayları analiz etme becerisi geliştirir.. |
| 10 | Tıbbi Mikrobiyoloji: Öğrenciler, bakteriler, virüsler, mantarlar ve diğer mikroorganizmaların genel özelliklerini, yapılarını ve enfeksiyon mekanizmalarını öğrenir. Laboratuvar uygulamalarında aseptik çalışma prensiplerini, besiyeri çeşitlerini ve mikrobiyolojik tanı süreçlerini uygular. Böylece enfeksiyon etkenlerini tanıma ve kontrol etme becerisi kazanır. |
| 11 | Tıp Tarihi ve Etik: Öğrenciler, tıbbın tarihsel gelişimini Antik Çağ’dan Cumhuriyet dönemine kadar öğrenir. Tıbbın bilimsel, etik ve toplumsal boyutlarını tarihsel örneklerle değerlendirir. Etik ilkeleri, hasta haklarını ve hekim sorumluluklarını kavrayarak profesyonel etik farkındalık geliştirir. |
Birinci Öğretim
-Ön koşul bulunmamaktadır.
-
Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Biyokimya, Fizyoloji, Biyoistatistik, Tıp Tarihi, Davranış Bilimleri, İletişim Becerileri ve Sağlıkta Bilişim Teknolojileri, Biyofizik, Mesleki Beceriler
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Hücre membran yapısı, glikoproteinler ve glikozaminoglikanlar Karbonhidratların yapısı, sınıflandırılması ve fonksiyonları Lipidlerin sınıflandırılması, fosfolipitler, glikolipitler ve steroidlerin yapısı ve işlevleri Hücreye fizyolojik yaklaşımlar I Hijyenik ve cerrahi el yıkama uygulamaları İletişim kavramına genel bakış Kişilik ve davranış yaklaşımları İşletim sistemlerinin tarihçesi ve mimarisi | Mesleki Beceriler Uygulama Dersi kapsamında “Hijyenik ve Cerrahi El Yıkama” konusu ele alınmıştır. Bu uygulama, öğrencilerin sağlık alanında temel el hijyeni becerilerini kazanmasını, enfeksiyon zincirinin kırılmasına yönelik cerrahi el yıkama tekniklerini öğrenmesini ve klinik ortamlarda asepsi–antisepsi kurallarını doğru şekilde uygulayabilmesini hedeflemektedir. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 2 | Çözeltiler ve pH kavramı uygulamaları Bakterilerin temel özellikleri ve insanlarda enfeksiyon mekanizmaları Hücreye fizyolojik yaklaşımlar I İki örneklem için hipotez testleri Yunan ve Roma dönemlerinde tıp tarihi Kişilik ve psikolojik gelişim basamakları İşletim sistemlerinde makinelerin faaliyetlerini koordine etme ve süreçler arası yönetim | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi Biyokimya alanlarında “Çözeltiler ve pH Kavramı” konusu işlenmiştir. Bu laboratuvar çalışmalarıyla öğrenciler, biyolojik sistemlerde pH’nın önemini, tampon çözeltilerin hazırlanışını ve pH ölçüm tekniklerini uygulamalı olarak deneyimlemiştir. Ayrıca Biyoistatistik dersinde “İki Örneklem İçin Hipotez Testleri” uygulamasıyla veri setlerinin istatistiksel olarak karşılaştırılması öğretilmiştir. Bu hafta uygulamaları, öğrencilerin temel laboratuvar ölçüm becerilerini geliştirmeyi ve istatistiksel analizlerin biyomedikal verilerdeki rolünü kavratmayı amaçlamıştır. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 3 | Fosfolipitler, glikolipitler, steroidler ve aminoasitlerin sınıflandırılması Hücreye fizyolojik yaklaşımlar II Steril eldiven giyme uygulamaları Proteinlerin yapısı ve özellikleri, peptit bağları Nükleik asitlerin yapısına giriş Psikolojik gelişim basamakları İşletim sistemlerinde güvenlik ve veri işleme | Mesleki Beceriler Uygulama Dersi çerçevesinde “Steril Eldiven Giyme” konusu işlenmiştir. Bu uygulama, steril alanın korunması, aseptik tekniklerin doğru kullanımı ve hasta güvenliğinin sağlanması açısından önemli bir beceridir. Öğrenciler, steril eldivenleri doğru tekniklerle giyip çıkarma pratiği yaparak ameliyathane ve klinik ortamlara yönelik mesleki yeterliliklerini artırmıştır. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 4 | Spektrofotometrik ölçüm uygulamaları, Mikrobiyoloji laboratuvarının tanıtımı, Virolojiye giriş, Mikolojiye giriş, Sözlü ve yazılı iletişim, Kişilik bozuklukları, Veri işleme, Makine dili, Steril malzeme kullanımı uygulamaları. | Tıbbi Biyokimya ve Tıbbi Biyoloji derslerinde “Spektrofotometrik Ölçümler” uygulaması yapılmıştır. Bu laboratuvar etkinliği, öğrencilerin spektrofotometre cihazını kullanarak çözeltilerin absorbsiyon özelliklerini ölçme ve konsantrasyon hesaplama becerilerini geliştirmeyi hedeflemiştir. Ayrıca Mesleki Beceriler dersinde “Steril Malzeme Kullanımı” konusu işlenmiş, steril aletlerin hazırlanması, saklanması ve doğru şekilde kullanılması uygulamalı olarak gösterilmiştir. Tıbbi Mikrobiyoloji Uygulama Dersi kapsamında ise “Mikrobiyoloji Laboratuvarının Tanıtımı” yapılarak öğrencilerin laboratuvar güvenliği, mikrobiyolojik çalışma alanı ve temel laboratuvar ekipmanlarını tanıması sağlanmıştı | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 5 | Besiyeri çeşitleri uygulamaları Hemoglobin-miyoglobin, nükleik asitlerin yapısına genel bakış Membran potansiyeli, hücreye fizyolojik yaklaşımlar III Protein tayin yöntemleri uygulamaları Enzimlerin sınıflandırılması ve protein yapıları SPSS: tanımlayıcı istatistikler Görsel ve sözsüz iletişim Orta çağ Batı dünyasında tıp ve Rönesans tıbbı | Tıbbi Mikrobiyoloji dersinde “Besiyeri Çeşitleri” konusu kapsamında farklı mikroorganizma türlerinin üretilmesi için kullanılan besiyerlerinin hazırlanışı ve özellikleri uygulamalı olarak gösterilmiştir. Tıbbi Biyokimya dersinde “Protein Tayin Yöntemi” uygulaması yapılmış, öğrenciler protein konsantrasyonu belirleme tekniklerini (örneğin Lowry veya Bradford yöntemleri) deneyimlemiştir. Biyoistatistik uygulamasında ise “SPSS: Tanımlayıcı İstatistikler” konusu işlenerek veri girişi, özet istatistik oluşturma ve grafiksel analizler yapılmıştır. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 6 | Protein tayin yöntemleri uygulamaları Enzim kinetikleri ve enzim inhibisyonu İyon kanalları ve aksiyon potansiyelleri Steril malzeme kullanımı uygulamaları Hücreye fizyolojik yaklaşımlar III İç iletişim ve kişilerarası iletişim Bellek ve davranış Osmanlı döneminde tıp Veri işleme: aritmetik ve mantık işlemleri | Tıbbi Biyoloji laboratuvarında “Protein Tayin Yöntemi” uygulaması devam etmiş, öğrenciler biyolojik örneklerde protein miktarını belirleme becerilerini pekiştirmiştir. Bu deneyler, önceki haftalarda öğrenilen spektrofotometrik ölçüm ve biyokimyasal analiz bilgileriyle ilişkilendirilmiştir. Ayrıca Biyofizik dersinde “İyon Kanalları” ve “Aksiyon Potansiyelleri” konuları kapsamında fizyolojik sinyalleşme süreçlerinin temelleri uygulamalı biçimde gözden geçirilmiştir. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
| 7 | Kalitatif karbonhidrat deneyleri uygulamaları Liderlik ve sorumluluk Hücreler arası iletişim SPSS: parametrik ve non-parametrik test uygulamaları Kişilerarası iletişimde empati, ikna ve dinleme Cumhuriyet döneminde tıp Veri işleme: program içinde veri işleme | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi Biyokimya laboratuvarlarında Kalitatif Karbonhidrat Deneyleri gerçekleştirerek çeşitli karbonhidratların kimyasal özelliklerine göre ayırt edilmesini öğrenmiştir. Ayrıca Biyoistatistik Uygulaması kapsamında SPSS programında Parametrik ve Non-parametrik Test Uygulamaları yapılmış, Sağlıkta Bilişim Teknolojileri ve Yapay Zekâ dersinde ise Veri İşleme ve Program İçinde Veri İşleme uygulamaları yürütülmüştür. | Dersin temel içeriği, alan uzmanı öğretim üyeleri tarafından sınıf ortamında sunulur. Bağımsız Öğrenme, öğrencilerin bireysel öğrenme becerilerini geliştirmeleri için zaman ayrılan bir süreçtir. Bu sürelerde öğrenciler derse ön hazırlık yapar, kaynak tarar veya işlenen konuları tekrar eder. Haftanın her günü bu tür zaman dilimleri bulunur. Online Eğitimler kapsamında; Sağlık Bilişimi, İş Sağlığı ve Güvenliği, Tıp Tarihi gibi bazı dersler dijital platformlar üzerinden çevrim içi olarak sunulur. Bu durum, dijital okuryazarlık becerilerinin gelişimini de destekler. İletişim Becerileri, Davranış Bilimleri gibi derslerde sınıf içi tartışmalar, rol oynama ve uygulamalı öğrenme yöntemleri kullanılır. Aynı gün içinde farklı temel tıp disiplinlerinden dersler verilerek disiplinler arası geçiş ve bütüncül öğrenme sağlanır. | Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin, haftalık ders programı kapsamında etkin öğrenme sağlayabilmeleri için bazı temel bilgi ve becerilere önceden sahip olmaları beklenmektedir. Bologna Süreci’nin öngördüğü öğrenci merkezli ve yapılandırılmış öğrenme yaklaşımı doğrultusunda, aşağıdaki alanlarda hazırlık önerilir. Her gün için programlanan “Bağımsız Öğrenme” saatlerinde ders öncesi hazırlık, konu tekrarı, kaynak taraması ve öz değerlendirme yapılması önerilir. |
Guyton Medical Physiology, William F. Ganong Physiology, İnsan Fizyolojisi (Ed: Erdal Ağar), Netter's Essential Histology, Tıbbi Biyoloji (Hücre Moleküler Yaklaşım. Cooper GM, Hausman RE), Medıcal Mıcrobıology/Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medıcal Mıcrobıology/Jawetz, Melnick, Adelberg’s. a LANGE Medical Book. Histology A Text and Atlas, Michael H. Ross and Wojciech Pawlina, 2010, Sherrıs Medıcal Mıcrobıology/ Kenneth J. Ryan, Mıms’ Medıcal Mıcrobıology And Immunology/Richard V. Goering, Hazel M. Dockrell, Mark Zuckerman, Peter L. Chiodini.
Program dahilinde aşağıdaki etkinlikler planlanmaktadır: Teorik Dersler: Temel bilimlere yönelik konu anlatımları. Laboratuvar Çalışmaları: Pratik bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yönelik uygulamalı eğitimler. Proje Temelli Öğrenme: Bilimsel düşünceyi ve araştırma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar. Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Oturumları: Klinik düşünme, analiz ve karar verme becerilerinin kazandırılması. Olgu Temelli Klinik Yaklaşım Eğitimleri: Öğrencinin edindiği temel bilgileri klinik örnekler üzerinden uygulayabilmesi. Etik ve İletişim Etkinlikleri: Hasta-hekim iletişimi, mesleki etik, davranışsal farkındalık. Dönem I eğitimi, Bologna Süreci’nin öğrenci merkezli yaklaşımı doğrultusunda aşağıdaki yöntemlerle yürütülür: Aktif Öğrenme: Öğrencinin öğrenme sürecine aktif katılımını teşvik eden PDÖ ve olgu temelli yaklaşımlar. Uygulamalı Eğitim: Laboratuvar çalışmaları ile teorik bilgilerin pratiğe dökülmesi. Proje Temelli Öğrenme: Öğrencilerin bağımsız ve takım halinde proje geliştirerek öğrenmeyi derinleştirmesi. İşbirlikçi Öğrenme: Takım çalışması ve multidisipliner iş birliğini ön plana çıkaran etkinlikler. İnsani Değer Odaklı Eğitim: Etik, iletişim ve davranış bilimleriyle öğrencilere insan merkezli bir hekimlik anlayışının kazandırılması.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
-Staj bulunmamaktadır.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 2 | 3 | 6 |
| Derse Katılım | 1 | 194 | 194 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Laboratuvar Ara Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 256 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 7 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 8 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 10 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 11 |