Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPLT104 | Flight Mechanics | Ders | 1 | 2 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Hava Seyrüsefer Emri'nin 52. Maddesi uyarınca, uçağının emniyetli bir şekilde ve planlanmış bir uçuşu gerçekleştirmek için gerekli performansı sağlayabileceğinden emin olmak pilotun yasal yükümlülüğüdür. Doğru şekilde yüklenmiş bir uçağın performansının uçacağı ortama, yani havaalanının ve pistlerin boyutlarına ve geçerli atmosferik ve meteorolojik koşullara göre nasıl yeterli olması gerektiği açıklanacaktır. Örneğin, uçak izin verilen azami kütlesine kadar yüklenmişse ve ağırlık merkezi sınırlar dahilindeyse, ancak pist uçağın havalanması için yeterince uzun değilse, uçağın yükünün azaltılması gerekecektir.
Dr. Öğr.Üys.H.Arzu İnan
1 | Temel kanat terimlerini sıralayabilecektir. |
2 | Uçak üzerine etki eden kuvvetleri sıralayabilecek ve tanımlayabilecektir. |
3 | Taşıma arttırıcı araçları sıralayabilecek ve bu araçların fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. |
4 | Düzgün daimi uçuş terimlerini ifade edebilecek ve açıklayabilecektir. |
5 | Viraj hareketinin dinamiklerini tanımlayabilecektir. |
6 | Kararlılığı ve onu etkileyen faktörleri ifade edebilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Kalkış: Mevcut kalkış koşusu, mevcut kalkış mesafesi, kalkış, ilk tırmanış, kütle, rüzgar ve yoğunluk irtifasının etkileri, yer yüzeyi ve eğimin etkileri, flap kullanımı. Rota Performansı: Gerekli güç ve mevcut güç arasındaki ilişki, performans diyagramı, maksimum tırmanma hızı, maksimum tırmanma açısı, havada kalma süresi ve menzil , konfigürasyon, kütle, sıcaklık ve irtifanın etkileri, tırmanma dönüşleri sırasında performansın düşmesi; süzülme, olumsuz etkiler (buzlanma, yağmur, uçak gövdesinin durumu, flap etkisi) İniş: kütle, rüzgar, yoğunluk, irtifa, yaklaşma hızı, flap kullanımı, zemin yüzeyi, zemin eğiminin etkileri
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Kalkış: Mevcut kalkış koşusu, mevcut kalkış mesafesi, kalkış, ilk tırmanış, kütle, rüzgar ve yoğunluk irtifasının etkileri, yer yüzeyi ve eğimin etkileri, flap kullanımı. | ||
2 | Kalkış: Mevcut kalkış koşusu, mevcut kalkış mesafesi, kalkış, ilk tırmanış, kütle, rüzgar ve yoğunluk irtifasının etkileri, yer yüzeyi ve eğimin etkileri, flap kullanımı. | ||
3 | En-Route Performance: Relationship between power required and power available, performance diagram, öaximum rate of climb, maximum angle of climb, range and endurance, effects of configuration, mass, and temperature and altitude, reducting of performance during climbing turns; gliding, adverse effects ( icing, rain, condition of the airframe, effect of flap) | ||
4 | En-Route Performance: Relationship between power required and power available, performance diagram, öaximum rate of climb, maximum angle of climb, range and endurance, effects of configuration, mass, and temperature and altitude, reducting of performance during climbing turns; gliding, adverse effects ( icing, rain, condition of the airframe, effect of flap) | ||
5 | En-Route Performance: Relationship between power required and power available, performance diagram, öaximum rate of climb, maximum angle of climb, range and endurance, effects of configuration, mass, and temperature and altitude, reducting of performance during climbing turns; gliding, adverse effects ( icing, rain, condition of the airframe, effect of flap) | ||
6 | İniş: kütle, rüzgar, yoğunluk, irtifa, yaklaşma hızı, flap kullanımı, zemin yüzeyi, zemin eğiminin etkileri | ||
7 | İniş: kütle, rüzgar, yoğunluk, irtifa, yaklaşma hızı, flap kullanımı, zemin yüzeyi, zemin eğiminin etkileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Uçak Stabilitesi ve Yatay Kuyruğun Fonksiyonu, Yönsel Kararlılık | ||
10 | Uçak Stabilitesi ve Yatay Kuyruğun Fonksiyonu, Yönsel Kararlılık | ||
11 | Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | ||
12 | Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | ||
13 | Boylamsal, yanal ve yönsel kararlılık | ||
14 | Koordineli Dönüş, Aileron Tipleri, Ok Açılı kanatlar, Dutch Roll, Adverse Yaw | ||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 10 | 3 | 30 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 7 | 5 | 35 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |