Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPLT105 | Flight and Ground Safety Training | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Pilot adaylarını uçuş öncesi ve uçuş esnasında karşılaşabilecekleri her türlü potansiyel tehlike kaynakları ve emniyet riskleri hakkında bilgilendirmek, havada yaşanabilecek olası olay ve kaza senaryolarını öğretmek, insan hataları ve ihlaller konusunda onları bilgilendirmek. Uçuşa çıkmadan önce onları havada karşılaşabilecekleri emniyet risklerine karşı yeterli bilgi ve becerilerle donatmak.
Dr.Öğr.Üys.H.Arzu İnan
1 | Bu dersi tamamladıktan sonra; potansiyel tehlike, risk ve havacılık emniyeti kavramlarını tanımlayarak aralarındaki ilişkiyi açıklayabilecek, |
2 | Hava aracı kazaları ve emniyetsiz olayları tanımlayabilecektir. |
3 | Havacılık emniyetini sağlamanın neden önemli olduğunu anlatabilecek, |
4 | İnsan Faktörlerini ve SHELL Modelini açıklayabilecek, Emniyet Risklerini tanımlayabilecek bilgiye sahip olunacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Emniyet kavramı , İnsan Faktörleri, Havacılıkta duyuların insan performansına etkileri, Durumsal farkındalık, Reason modeli, Shel modeli , Atmosferin tabakaları, Süreklilik denklemi, Bernoulli denklemi ve Venturi tüpü, İlluzyonlar ve insan performansı, görsel illuzyonlar, Aerodrom mesafeler, Q Codes, Kanat profili, Kanat profili ile ilgili bazı terimler ve tanımlar, ses hızı, Mach sayısı
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Havacılık Emniyetine ilişkin temel kavramlar. Havacılık Emniyeti ve Havacılık Güvenliği kavramları arasındaki farklar. | ||
2 | İnsan Faktörleri, Shell Modeli, Reason Modeli | ||
3 | Havacılıkta duyuların insan performansına etkileri | ||
4 | Reason modeli, Shel modeli | ||
5 | Atmosferin tabakaları | ||
6 | Süreklilik ilkesi, Bernoulli denklemi ve Venturi tüpü | ||
7 | İlluzyonlar ve insan performansı, görsel illuzyonlar | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Aerodrom Distances ve ilgili tanımlar | ||
10 | Q Kodları:QNH, QFE, QNE | ||
11 | Kanat profili ve ilgili terimler ve tanımlar | ||
12 | Hücum açısı, Kanat açıklık oranı | ||
13 | Taşıma ve Sürükleme kuvveti tanımları | ||
14 | Ses hızı, ve Mach sayısı tanımları |
Safety Management Manual (SMS) ICAO Doc 9859 AN/474 Principle of Flights Aeroplanes - Oxford Aviation Academy (UK)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 65 | 65 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 |