Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPLT213 | Human Performance and Limitation (PPL 040) | Ders | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilere insan, hava aracı ve uçma çevresi arasındaki etkileşim hakkındaki gereklilikleri tanıtmak
1 | Takip eden konulara temel oluşturması için gaz kanunlarıyla ilişkilendirerek atmosferin bileşenlerinin tanımlamak |
2 | Solunum ve dolaşım sistemlerinin nasıl çalıştığını ve artan irtifa etkileri göz önünde bulundurularak bunların gaz transferi, hipoksi, hipoksinin belirtileri ve hipoksiden kurtulma yollarını genişleterek açıklamak |
3 | Kabin basınçlaması, hızlı dekompresyonun etkileri, kullanılabilir bilinç zamanı, oksijen maskelerinin kullanımı, hızlı alçalış, hiperventilasyon ve belirtilerinin bağlantılı olduğu göz önünde bulundurularak, bunlar arasında bir ilişki yapılandırmak |
4 | Görme fizyolojisi ve görme sisteminin sınırlarının görme kusurları ve görsel illüzyonlar ile ilişkilendirildiğinin keşfetmek |
5 | İşitme ve denge fizyolojisini, yükseklik değişiminin etkileri ile bütünleşerek mekansal yönlendirmeyi, duyu ve çevre işaretleri arasındaki çatışmaları resimleyebilmek. |
6 | Hareket hastalığı, sebepleri, belirtileri ve nasıl korunulacağının öğrenilmesini açıklamak. |
7 | Tehlikeli maddeleri ayırt ederek tıbbi gereklilikleri değerlendirmek |
8 | Stresi tüm boyutları ile muhakemesine dayanan karar verme ve muhakemeyi değerlendirmek |
Birinci Öğretim
Yok
Temel fizyoloji bölümünde; konseptler, kısmi basınç etkileri, görüş, duyma, uçuş tutması, uçuş ve sağlık ve toksik tehlikeler anlatılır. Sonrasında, temel psikoloji bölümünde; bilgi süreci, merkezi karar kanalı, stres, karar ve karar verme açıklanır. Pilotların havada sağlıklı ve etkin operasyon gerçekleştirebilmeleri için insan organizması üzerindeki uçuş çevresinin taleplerini kontrol etmek ve tüm pilotların sağlıklı bir hayat stilini sürdürmeleri için gereken zorunlulukları aydınlatmaktır. Ayrıca, pilotajın iletişim, muhakeme, karar verme gibi duyuları ile bu duyuların sınırlarının temel psikolojik durumunu izah etmektir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İnsan faktörü: temel kavramlar ve Havacılıkta insan faktörü | ||
2 | Temel havacılık fizyolojisi ve sağlığın korunması | ||
3 | İNSAN VE ÇEVRESİ | ||
4 | Sağlık ve hijyen | ||
5 | Temel havacılık psikolojisi/İnsanda bilginin işlenmesi | ||
6 | İnsan hatası ve güvenilirlik | ||
7 | Karar verme | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Hata önleme ve yönetme: kokpit yönetimi | ||
10 | İnsan davranışı | ||
11 | İnsanda aşırı yüklenme ve kapasitenin altında yüklenmesi: Uyarılma ve Stres | ||
12 | İnsanda aşırı yüklenme ve kapasitenin altında yüklenmesi: Yorgunluk ve stres yönetimi | ||
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
14 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 |