Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EPLT205 | Meteorology (PPL 050) | Ders | 2 | 3 | 3.00 | 2.00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilerin, uçuş ile ilgili meteorolojik olayların ve terimlerin anlamlarını kavramalarını, tanımını yapabilmelerini, uçuşa yönelik etkilerini anlamalarını sağlamak
1 | Atmosferi, basıncı, yoğunluğu ve sıcaklığı, nemliliği ve yağışı açıklamak |
2 | Rüzgarı, bulut oluşumunu, sisi, pusu ve hava kütlelerini açıklamak |
3 | Cepheleri, buz oluşumunu, fırtınaları, dağlık arazi üzerinden uçuşun tehlikelerini açıklanmak |
4 | Mevsimleri ve irtifa ölçümünü açıklamak |
5 | METAR, TAF ve SPECI raporlarını açıklamak |
6 | Hava ve tahminleri analiz etmek |
7 | Uçuş planına göre meteorolojiyi analiz etmek |
8 | Meteorolojik uçuş bilgilerini analiz etmek |
Birinci Öğretim
Yok
Ders süresince atmosfer, basınç, altimetrenin çalışma sistemi, yoğunluk, sıcaklık kavramlarını anlatılır. Bulut oluşumu, fırtınalar, dağlık arazi üzerinde uçuşun etkileri, mevsimsel etkiler, meteoroloji organizasyonları, hava analizleri ve hava tahminlerini açıklanır. Uçuşun tehlikeli safhaları meteoroloji yönünden incelenir. Uçuş planlaması için hava durumu, havacılık için standart meteorolojik yayınlar öğretilir.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Atmosfer | ||
2 | Atmosfer: Bileşimi, kapsamı ve dikey bölümleri | ||
3 | Hava sıcaklığı: Tanımı ve bölümleri | ||
4 | Hava Sıcaklığı: Sıcaklığın dikey dağılımı;Isı transferi; Sıcaklığın düşme oranı, kararlılık ve kararsızlık; Inversion oluşumu ve çeşitleri | ||
5 | Hava Sıcaklığı: Yüzey basınç merkezleri ve irtifa basınç merkezleri arasındaki ilişki | ||
6 | Hava yoğunluğu | ||
7 | Hava yoğunluğu: Basınç, sıcaklık ve yoğunluk arasındaki ilişki | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Altimetre | ||
10 | Altimetre; Rüzgar | ||
11 | Rüzgar | ||
12 | Rüzgarın tanımı ve hesabı | ||
13 | Rüzgarın birincil sebebi, basınç gradyanı, Coriolis kuvveti ve gradyan rüzgarı; Sürtünme tabakasında rüzgar çeşitleri; Birleşme ve dağılma etkileri | ||
14 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 |