| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ESAH326 | Yaratıcı Yazarlık II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6.00 | 2.00 |
Lisans
Öğrencilerin dramatik metin tasarımı oluşturması sağlanır.
Öğr. Gör. Feyza Özgen Şeker
| 1 | Dramatik Olanın İlkelerini öğrenir ve ilkeler kapsamında oyun tasarımı yapar. |
| 2 | Dramatik Yazarlıkta Yapı Oluşturmayı Hedefler, Dramatik olanın ilkeleri bağlamında bir tasarım planlar. |
| 3 | Oyun- Düşünsel Boyut arasındaki ilişkiyi evrensel boyut kapsamında tasarlamayı amaçlar. |
Birinci Öğretim
Yartıcı Yazarlık I
Yok
Oyun yazma teknikleri Düşünsel plan oluşturma Dramatik yazarlıkta yapı oluşturma Diyalog düzeni sağlama İmgelerle dramatik metin arasındaki ilişkiyi kurma
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Drmatik Tasarımda Çatışma Türleri | Çatışma Türlerinin Biçimlendirilmesi | ||
| 2 | Çatışma Türleri ve Olaylar Dizisinin Oluşturulması | Metin Yazma | ||
| 3 | Dramatik Tasarımda Diyalog Düzeni | Örnek metin ve Diyalog Oluşturma | ||
| 4 | Oyun Öyküsü- Sahne Öyküsü ve Sahne Planlama | Oyun Öyküsü yazma | ||
| 5 | Karakter Öyküsü Oluşturma | Karakter Öyküsünün Tasarımı | ||
| 6 | Karakter Öyküsü ve Oyun Öyküsünün Evrensel Boyut Açısından Ele alınış Biçimi- Dramatik Yapıda Çatı | Tasarlanan Oyun Öyküsü ve Karakter Öyküsünün bağlamlarla incelenmesi | ||
| 7 | Ara Sınav | Oyun Tasarımı ve Teslimi | ||
| 8 | Yazılan Karakter ve Oyun Öyküsünün Dramatik Olanın Nitelikleri Kapsamında Oyun Yapısına Dönüştürülmesi | Yazılan Karakter ve Oyun Öyküsünün Dramatik Olanın Nitelikleri Kapsamında Oyun Yapısına Dönüştürülmesi | ||
| 9 | Tasarlanan Oyunun Evrensel ve Düşünsel Boyut Kapsamında İlginç ve İnandırıcı İlkesi ile değerlendirilmesi | Tasarlanan Oyunun Evrensel ve Düşünsel Boyut Kapsamında İlginç ve İnandırıcı İlkesi ile değerlendirilmesi | ||
| 10 | Dramatik Tasarımda Oyun Tasarımı Yapma | Oyun Tasarımında- Karakterlerin Uzaklaşma Yakınlaşma Biçemleri | ||
| 11 | Yazılan Oyunun Radyo Tiyatrosuna Dönüştürülmesi | Radyo Tiyatrosunda etmenler | ||
| 12 | Yazılan Oyun Metninin Sözsüz Oyuna Çevirilmesi | Sözsüz Oyun Türleri ve Performans Estetiği İlkeleri | ||
| 13 | Yazılan Metnin Tüm Sahnelerinin Bitirilmesi ve Oyun Dosyası Hazırlama | Oyun Dosyası ve Reji Planları | ||
| 14 | Final |
Murat Gülsoy- Büyübozumu Yaratıcı Yazarlık, Can Yayınları William L. Randall- Bizi Biz Yapan Hikayeler, Ayrıntı Yayınları Zehra İpşiroğlu- Alımlama Çeşitleri ve Boyutları-Yazın, Papirüs Yayınları Lagos Egri- Piyes Yazma Sanatı Robert Mckee- Diyalog Robert Mckee- Hikaye Zygmunt Bauman- Sosyolojik Düşünmek Ursula Le Guin- Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Müşerref Öztürk Çetindoğan- Duyulan Tiyatro Hülya Nutku- Oyun Yazarlığı Özlem Belkıs- Tiyatro Yazarlığı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 28 | 28 |
| Tartışma | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem | 1 | 5 | 5 |
| Alan Çalışması | 1 | 22 | 22 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 25 | 25 |
| Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 9 | 9 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||
| ÖÇ 3 |