| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ESAH325 | Yaratıcı Yazarlık I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 2.00 |
Lisans
Öğrencilerin dramatik metin tasarımı oluşturması sağlanır.
Öğr. Gör. Feyza Özgen Şeker
| 1 | Dramatik Olanın İlkelerini öğrenir ve ilkeler kapsamında oyun tasarımı yapar. |
| 2 | Dramatik Yazarlıkta Yapı Oluşturmayı Hedefler, Dramatik olanın ilkeleri bağlamında bir tasarım planlar. |
| 3 | Oyun- Düşünsel Boyut arasındaki ilişkiyi evrensel boyut kapsamında tasarlamayı amaçlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Oyun yazma teknikleri Düşünsel plan oluşturma Dramatik yazarlıkta yapı oluşturma Diyalog düzeni sağlama İmgelerle dramatik metin arasındaki ilişkiyi kurma
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dramatik Olan nedir? | Dramatik Olanın nitelikleri tartışılır. | ||
| 2 | Dramatik Metinde Çatışma- Çatışma Türleri | Diyalektik olanın ilkeleri örnekleme | ||
| 3 | Tema- Mesaj İlişkisi Kurma ve Dramatik Metinle İlişkili Hale Getirme. | Metin Yazma ve Tema Mesaj Oluşturma | ||
| 4 | Evrensel Boyut- Düşünsel Boyut Oluşturma | Evrensel kavramlar üzerinde tartışma ve metin yazma | ||
| 5 | Dramatik Metinde İlginçlik ve İnandırıcılık Sağlama | Yazılan Metin ve İlginçlik Bağlamında Değerlendirme | ||
| 6 | İnandırıcılık- Merak Öğesi İlişkisini oluşturma | Yazılan Metin- İlkelerin uygulanabilirliğini sağlamak | ||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Asal Karşıtlık- Yan Karşıtlık kurma- Tema ile ilişkisini sağlama Bir Öykü İnceleme | Yazılan Metni İnceleme | ||
| 9 | Klasik Dramatik Tasarımında Yapıbozumu | Öykü İnceleme | ||
| 10 | Çağdaş Yorumlama ve Evrensel Boyut- Kavramın Dönüşümü | Kavramların değişim ve algınan biçimi- biçim değişikliği- güncel yorumlar | ||
| 11 | Dramatik Tasarımda- Çağdaş Yorumlama | Shakespeare Moliere Oyunlarının Güncel Tasarımı | ||
| 12 | Moliere ya da Shakespeare Oyunlarının Metin Tasarımına Uygun Şekilde Biçim Oluşturma | Yazılan Metnin Dramatik Olanın Niteliklerine Uygunluğunun Saptanması | ||
| 13 | Çağdaş Yorumlamada Biçem ve Dramatik Olanın Nitelikleri Kapsamında İncelenmesi | Yazılan Metnin İncelenmesi | ||
| 14 | Final |
Lagos Egri- Piyes Yazma Sanatı Robert Mckee- Diyalog Robert Mckee- Hikaye Zygmunt Bauman- Sosyolojik Düşünmek Ursula Le Guin- Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Müşerref Öztürk Çetindoğan- Duyulan Tiyatro Hülya Nutku- Oyun Yazarlığı Özlem Belkıs- Tiyatro Yazarlığı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 70 |
| Ev Ödevi | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem | 1 | 10 | 10 |
| Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
| Proje Sunma | 7 | 15 | 105 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Okuma | 1 | 3 | 3 |
| Performans | 1 | 26 | 26 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||
| ÖÇ 3 |