Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESAH325 | Yaratıcı Yazarlık I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 2.00 |
Lisans
Öğrencilerin dramatik metin tasarımı oluşturması sağlanır.
Öğr. Gör. Feyza Özgen Şeker
1 | Dramatik Olanın İlkelerini öğrenir ve ilkeler kapsamında oyun tasarımı yapar. |
2 | Dramatik Yazarlıkta Yapı Oluşturmayı Hedefler, Dramatik olanın ilkeleri bağlamında bir tasarım planlar. |
3 | Oyun- Düşünsel Boyut arasındaki ilişkiyi evrensel boyut kapsamında tasarlamayı amaçlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Oyun yazma teknikleri Düşünsel plan oluşturma Dramatik yazarlıkta yapı oluşturma Diyalog düzeni sağlama İmgelerle dramatik metin arasındaki ilişkiyi kurma
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dramatik Olan nedir? | Dramatik Olanın nitelikleri tartışılır. | ||
2 | Dramatik Metinde Çatışma- Çatışma Türleri | Diyalektik olanın ilkeleri örnekleme | ||
3 | Tema- Mesaj İlişkisi Kurma ve Dramatik Metinle İlişkili Hale Getirme. | Metin Yazma ve Tema Mesaj Oluşturma | ||
4 | Evrensel Boyut- Düşünsel Boyut Oluşturma | Evrensel kavramlar üzerinde tartışma ve metin yazma | ||
5 | Dramatik Metinde İlginçlik ve İnandırıcılık Sağlama | Yazılan Metin ve İlginçlik Bağlamında Değerlendirme | ||
6 | İnandırıcılık- Merak Öğesi İlişkisini oluşturma | Yazılan Metin- İlkelerin uygulanabilirliğini sağlamak | ||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Asal Karşıtlık- Yan Karşıtlık kurma- Tema ile ilişkisini sağlama Bir Öykü İnceleme | Yazılan Metni İnceleme | ||
9 | Klasik Dramatik Tasarımında Yapıbozumu | Öykü İnceleme | ||
10 | Çağdaş Yorumlama ve Evrensel Boyut- Kavramın Dönüşümü | Kavramların değişim ve algınan biçimi- biçim değişikliği- güncel yorumlar | ||
11 | Dramatik Tasarımda- Çağdaş Yorumlama | Shakespeare Moliere Oyunlarının Güncel Tasarımı | ||
12 | Moliere ya da Shakespeare Oyunlarının Metin Tasarımına Uygun Şekilde Biçim Oluşturma | Yazılan Metnin Dramatik Olanın Niteliklerine Uygunluğunun Saptanması | ||
13 | Çağdaş Yorumlamada Biçem ve Dramatik Olanın Nitelikleri Kapsamında İncelenmesi | Yazılan Metnin İncelenmesi | ||
14 | Final |
Lagos Egri- Piyes Yazma Sanatı Robert Mckee- Diyalog Robert Mckee- Hikaye Zygmunt Bauman- Sosyolojik Düşünmek Ursula Le Guin- Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Müşerref Öztürk Çetindoğan- Duyulan Tiyatro Hülya Nutku- Oyun Yazarlığı Özlem Belkıs- Tiyatro Yazarlığı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Proje Sunma | 7 | 15 | 105 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 1 | 3 | 3 |
Performans | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |