GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESAH325 Yaratıcı Yazarlık I Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 2.00

Lisans



Öğrencilerin dramatik metin tasarımı oluşturması sağlanır.


Öğr. Gör. Feyza Özgen Şeker


1 Dramatik Olanın İlkelerini öğrenir ve ilkeler kapsamında oyun tasarımı yapar.
2 Dramatik Yazarlıkta Yapı Oluşturmayı Hedefler, Dramatik olanın ilkeleri bağlamında bir tasarım planlar.
3 Oyun- Düşünsel Boyut arasındaki ilişkiyi evrensel boyut kapsamında tasarlamayı amaçlar.

Birinci Öğretim



Yok


Oyun yazma teknikleri Düşünsel plan oluşturma Dramatik yazarlıkta yapı oluşturma Diyalog düzeni sağlama İmgelerle dramatik metin arasındaki ilişkiyi kurma


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dramatik Olan nedir? Dramatik Olanın nitelikleri tartışılır.
2 Dramatik Metinde Çatışma- Çatışma Türleri Diyalektik olanın ilkeleri örnekleme
3 Tema- Mesaj İlişkisi Kurma ve Dramatik Metinle İlişkili Hale Getirme. Metin Yazma ve Tema Mesaj Oluşturma
4 Evrensel Boyut- Düşünsel Boyut Oluşturma Evrensel kavramlar üzerinde tartışma ve metin yazma
5 Dramatik Metinde İlginçlik ve İnandırıcılık Sağlama Yazılan Metin ve İlginçlik Bağlamında Değerlendirme
6 İnandırıcılık- Merak Öğesi İlişkisini oluşturma Yazılan Metin- İlkelerin uygulanabilirliğini sağlamak
7 Ara Sınav
8 Asal Karşıtlık- Yan Karşıtlık kurma- Tema ile ilişkisini sağlama Bir Öykü İnceleme Yazılan Metni İnceleme
9 Klasik Dramatik Tasarımında Yapıbozumu Öykü İnceleme
10 Çağdaş Yorumlama ve Evrensel Boyut- Kavramın Dönüşümü Kavramların değişim ve algınan biçimi- biçim değişikliği- güncel yorumlar
11 Dramatik Tasarımda- Çağdaş Yorumlama Shakespeare Moliere Oyunlarının Güncel Tasarımı
12 Moliere ya da Shakespeare Oyunlarının Metin Tasarımına Uygun Şekilde Biçim Oluşturma Yazılan Metnin Dramatik Olanın Niteliklerine Uygunluğunun Saptanması
13 Çağdaş Yorumlamada Biçem ve Dramatik Olanın Nitelikleri Kapsamında İncelenmesi Yazılan Metnin İncelenmesi
14 Final

Lagos Egri- Piyes Yazma Sanatı Robert Mckee- Diyalog Robert Mckee- Hikaye Zygmunt Bauman- Sosyolojik Düşünmek Ursula Le Guin- Dümeni Yaratıcılığa Kırmak Müşerref Öztürk Çetindoğan- Duyulan Tiyatro Hülya Nutku- Oyun Yazarlığı Özlem Belkıs- Tiyatro Yazarlığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 1 10 10
Beyin Fırtınası 1 2 2
Proje Sunma 7 15 105
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 1 3 3
Performans 1 26 26
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 3 4 4 2 3
ÖÇ 2 3 3 3 4 3
ÖÇ 3 4 2 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek