Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Akademik düşünme becerisi kazanmak; Tiyatro eleştirisi ve tiyatro kuramı alanlarında ortaya konacak, özgün, çağdaş ve sanatsal ürünlerl disipline katkıda bulunan bireyler olur. |
2 |
Oyun yazarlığı ve oyun metni arasındaki ilişkiyi çözme ve oyun analizinin temellerini oluşturma. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Dramaturgi temelini oluşturma ve dramaturgik inceleme ilkelerinin anlatımı. |
|
|
2 |
Dramaturgi süreçleri (Dramaturgi nedir/ Dramaturg kimdir. Kurumsal Dramaturg, Yapım Dramaturgu vb.) |
|
|
3 |
Eleştiri yöntemleri: (Dış Eleştiri / İç eleştiri) |
|
|
4 |
Örnek oyun çözümleme egzersizi: Oyununun öyküsü |
|
|
5 |
Dönem Araştırması sunumları (Oyunun yazıldığı dönem) |
|
|
6 |
Yazar Araştırması sunumları |
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
Kişileştirmenin oyundaki hedef engel motivasyona ve oyun öyküsüne etkisi |
|
|
10 |
: Kişileştirme çözümlemesi (Rol Biyografisi çıkarma) |
|
|
11 |
|
|
|
12 |
Replik niyeti çözümleme |
|
|
13 |
Rol yapılandırma |
|
|
14 |
Genel Tekrar |
|
|
15 |
Fİnal Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Takım/Grup Çalışması |
1 |
50 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
1 |
36 |
36 |
Takım/Grup Çalışması |
1 |
21 |
21 |
Rapor Sunma |
1 |
40 |
40 |
Rapor |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
ÖÇ 1 |
5
|
5
|
3
|
2
|
3
|
ÖÇ 2 |
5
|
5
|
4
|
4
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek