Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESAH110 | Doğaçlama II | Ders | 1 | 2 | 3.00 | 1.50 |
Lisans
Türkçe
Sahnede “varolma”. Oyuncunun kendini ve çevresindekini tanıması üzerine farkındalık sağlanır.Zaman ile mekan koşullarına göre fiziksel aksiyon yaratabilme becerisi edinimi. Fiziksel ve vokal aygıtlarını yaratıcı biçimde kullanabilme yetisinin kazanımı. Oyuncuda konsantrasyon, duygu-düşünce alışverişi ve uyarlama yetilerinin kazanımı.
Dr. Öğr. Üyesi K. Emre Özerden
1 | Bedenini, mekani, uzami, karakteri tanima ve degerlendirme |
2 | Ekip olabilme ve uyumlanabilme |
3 | Anlatinin temel prensiplerini tanima |
Birinci Öğretim
Yok
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Sahne Çalışması | Sahne hiyerarşisinin ve görev dağılımını anlamak ve bu görev dağılımı içindeki her birimle iletişim kurabilmek için ortak görsel dil altyapısı kurabilir. | ||
2 | Tiyatro Sanatının Temelleri | Temel sanat, sahne sanatları ve performans alanında sektöre dair yeterli bilgiye erişir. | ||
3 | Sahneyi kullanma | Sahneyi kullanma, tanıma ve çözümleme anlamında yeterli teknik bilgiye sahiptir. | ||
4 | Beden-ses-takım çalışması | Sahnenin temel araçları dışında kalan her şey (beden,ses,takım ruhu) üzerine çalışır. | ||
5 | Sahne sanatları alanında deneysel ve estetik yaklaşımları bilir ve uygular. | |||
6 | Oyunculuk Prensipleri | Oyunculuk prensipleri hakkında kuramsal bilgilere sahiptir ve içlerinden en az bir tanesi hakkında uygulama yapma yeterliliğine sahiptir. | ||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların sosyal yöntemlerine aşinadır. | Rekabet edebilme egzersizleri Fiziksel aksiyon kapasitesini ölçme etüdleri | ||
9 | Sahneyi kullanma, tanıma ve çözümleme anlamında yeterli teknik bilgiye sahiptir. | Sahneyi kullanma, tanıma ve çözümleme anlamında yeterli teknik bilgi verilir. Rekabet edebilme egzersizleri Fiziksel aksiyon kapasitesini ölçme etüdleri | ||
10 | Keith Johnstone doğaçlama uygulamaları-Eğlence- Gösteri ve Statü | Keith Johnstone doğaçlama uygulamaları-Eğlence- Gösteri ve Statü | ||
11 | Komedi karakterleri ve Commedia Dell Arte | Komedi karakterleri ve Commedia Dell Arte | ||
12 | Teşhir, beden, farkındalık çalışmaları | Teşhir, beden, farkındalık çalışmaları | ||
13 | Mekan ve Uzam Kavramı | Mekan ve Uzam Kavramının teorik alt yapısı | ||
14 | Final |
viola spolin tiyatro için doğaçlama
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |