| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ESAH204 | Ses ve Konuşma IV | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Oyunculuk öğrencilerinin doğru Türkçe, ses nefes kullanımını sağlamak
öğretim görevlisi serap durmaz
| 1 | Solunum organlarını aktif biçimde kullanmayı öğrenen öğrencilerin nefes geliştirme egzersizlerini tekrarlayarak, konuşma ve oynama tekniği ve nefes organları ile ilişkilendirerek doğru oynama ve konuşma becerisine sahip olması. |
| 2 | Vurgu ve tonlama çalışmaları yapılarak , doğru duyguyu verebilmesi sağlanır |
| 3 | Oyunculuk öğrencisinin sahneye çıkarak belli konular hakkında doğaçlama konuşma yapması ile kelime dağarcığının gelişmesi sağlanır. |
| 4 | Beden dilini doğru bir şekilde nasıl kullanacağı gösterilerek sahnede de işine yarayacak şekilde sessiz iletişim becerilerinin gelişmesi sağlanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Çeşitli metinlerle desteklenerek, oyunculuk öğrencisinin doğru nefes alışverişini sağlamak, kazanılan yetiyle birlikte pratik becerilerini geliştirmek
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Önceki dönemin kısa tekrarı | Bireysel okuma | ||
| 2 | Hız ve netliği birleştirme | Tekerleme, hızlı metin okuma | ||
| 3 | Duygu yoğunluğunu sesle yansıtma | Dramatik şiir okuma | ||
| 4 | NEFES ve SES BAĞLANTISI | Nefes açma ve doğru nefes verme tekniklerinin uygulanması | ||
| 5 | Birden fazla karakterin sesini bulma | Çoklu rol çalışmaları | ||
| 6 | Epik, dramatik, trajik metinlerde ses tekniği | Türlere uygun okuma | ||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Edebi diksiyon çalışması | Çağdaş öykü, şiir okumaları | ||
| 9 | Doğaçlama ve ses. Anlık yaratıcılığı güçlendirme | Serbest doğaçlama | ||
| 10 | Monolog ve tirat derinleşmesi. Sahnede uzun süreli ses hâkimiyeti | Bireysel sahne çalışması | ||
| 11 | Karma metinler.Birden fazla karakterin sesini bulma | Çoklu rol çalışmaları | ||
| 12 | Sahne ve müzik uyumu. Ritim-müzik eşliğinde konuşma | Müzikli doğaçlama | ||
| 13 | Metin Üzerinde Uygulamalar | Bir metni, öğrenilen bilgilerle seslendirmek | ||
| 14 | Final |
Alexander, F. M. (2001). The use of the self (Rev. ed.). Orion. (Orijinal eser 1932’de yayımlandı) Kenter, Y. (1991). Yıldız Kenter ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Levendoğlu, A. (2010). Ahmet Levendoğlu ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Linklater, K. (2006). Freeing the natural voice: Imagery and art in the practice of voice and language (Rev. ed.). Drama Publishers. Şenbay, N. (2006). Söz ve diksiyon sanatı. Remzi Kitabevi.Önen, A. (2004). Türkçeyi Türkçe konuşmak: Diksiyon, spikerlik, etkili konuşma.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 72 | 72 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 |