GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESAH204 Ses ve Konuşma IV Ders 2 4 4.00 2.00

Lisans



Oyunculuk öğrencilerinin doğru Türkçe, ses nefes kullanımını sağlamak


öğretim görevlisi serap durmaz


1 Solunum organlarını aktif biçimde kullanmayı öğrenen öğrencilerin nefes geliştirme egzersizlerini tekrarlayarak, konuşma ve oynama tekniği ve nefes organları ile ilişkilendirerek doğru oynama ve konuşma becerisine sahip olması.
2 Vurgu ve tonlama çalışmaları yapılarak , doğru duyguyu verebilmesi sağlanır
3 Oyunculuk öğrencisinin sahneye çıkarak belli konular hakkında doğaçlama konuşma yapması ile kelime dağarcığının gelişmesi sağlanır.
4 Beden dilini doğru bir şekilde nasıl kullanacağı gösterilerek sahnede de işine yarayacak şekilde sessiz iletişim becerilerinin gelişmesi sağlanır.

Birinci Öğretim



Yok


Çeşitli metinlerle desteklenerek, oyunculuk öğrencisinin doğru nefes alışverişini sağlamak, kazanılan yetiyle birlikte pratik becerilerini geliştirmek


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Önceki dönemin kısa tekrarı Bireysel okuma
2 Hız ve netliği birleştirme Tekerleme, hızlı metin okuma
3 Duygu yoğunluğunu sesle yansıtma Dramatik şiir okuma
4 NEFES ve SES BAĞLANTISI Nefes açma ve doğru nefes verme tekniklerinin uygulanması
5 Birden fazla karakterin sesini bulma Çoklu rol çalışmaları
6 Epik, dramatik, trajik metinlerde ses tekniği Türlere uygun okuma
7 Ara Sınav
8 Edebi diksiyon çalışması Çağdaş öykü, şiir okumaları
9 Doğaçlama ve ses. Anlık yaratıcılığı güçlendirme Serbest doğaçlama
10 Monolog ve tirat derinleşmesi. Sahnede uzun süreli ses hâkimiyeti Bireysel sahne çalışması
11 Karma metinler.Birden fazla karakterin sesini bulma Çoklu rol çalışmaları
12 Sahne ve müzik uyumu. Ritim-müzik eşliğinde konuşma Müzikli doğaçlama
13 Metin Üzerinde Uygulamalar Bir metni, öğrenilen bilgilerle seslendirmek
14 Final

Alexander, F. M. (2001). The use of the self (Rev. ed.). Orion. (Orijinal eser 1932’de yayımlandı) Kenter, Y. (1991). Yıldız Kenter ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Levendoğlu, A. (2010). Ahmet Levendoğlu ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Linklater, K. (2006). Freeing the natural voice: Imagery and art in the practice of voice and language (Rev. ed.). Drama Publishers. Şenbay, N. (2006). Söz ve diksiyon sanatı. Remzi Kitabevi.Önen, A. (2004). Türkçeyi Türkçe konuşmak: Diksiyon, spikerlik, etkili konuşma.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Uygulama/Pratik 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 1 72 72
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek