Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESAH204 | Ses ve Konuşma IV | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Oyunculuk öğrencilerinin doğru Türkçe, ses nefes kullanımını sağlamak
öğretim görevlisi serap durmaz
1 | Solunum organlarını aktif biçimde kullanmayı öğrenen öğrencilerin nefes geliştirme egzersizlerini tekrarlayarak, konuşma ve oynama tekniği ve nefes organları ile ilişkilendirerek doğru oynama ve konuşma becerisine sahip olması. |
2 | Vurgu ve tonlama çalışmaları yapılarak , doğru duyguyu verebilmesi sağlanır |
3 | Oyunculuk öğrencisinin sahneye çıkarak belli konular hakkında doğaçlama konuşma yapması ile kelime dağarcığının gelişmesi sağlanır. |
4 | Beden dilini doğru bir şekilde nasıl kullanacağı gösterilerek sahnede de işine yarayacak şekilde sessiz iletişim becerilerinin gelişmesi sağlanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Çeşitli metinlerle desteklenerek, oyunculuk öğrencisinin doğru nefes alışverişini sağlamak, kazanılan yetiyle birlikte pratik becerilerini geliştirmek
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Önceki dönemin kısa tekrarı | Bireysel okuma | ||
2 | Hız ve netliği birleştirme | Tekerleme, hızlı metin okuma | ||
3 | Duygu yoğunluğunu sesle yansıtma | Dramatik şiir okuma | ||
4 | NEFES ve SES BAĞLANTISI | Nefes açma ve doğru nefes verme tekniklerinin uygulanması | ||
5 | Birden fazla karakterin sesini bulma | Çoklu rol çalışmaları | ||
6 | Epik, dramatik, trajik metinlerde ses tekniği | Türlere uygun okuma | ||
7 | Ara Sınav | |||
8 | Edebi diksiyon çalışması | Çağdaş öykü, şiir okumaları | ||
9 | Doğaçlama ve ses. Anlık yaratıcılığı güçlendirme | Serbest doğaçlama | ||
10 | Monolog ve tirat derinleşmesi. Sahnede uzun süreli ses hâkimiyeti | Bireysel sahne çalışması | ||
11 | Karma metinler.Birden fazla karakterin sesini bulma | Çoklu rol çalışmaları | ||
12 | Sahne ve müzik uyumu. Ritim-müzik eşliğinde konuşma | Müzikli doğaçlama | ||
13 | Metin Üzerinde Uygulamalar | Bir metni, öğrenilen bilgilerle seslendirmek | ||
14 | Final |
Alexander, F. M. (2001). The use of the self (Rev. ed.). Orion. (Orijinal eser 1932’de yayımlandı) Kenter, Y. (1991). Yıldız Kenter ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Levendoğlu, A. (2010). Ahmet Levendoğlu ders notları. Mitos-Boyut Yayınları. Linklater, K. (2006). Freeing the natural voice: Imagery and art in the practice of voice and language (Rev. ed.). Drama Publishers. Şenbay, N. (2006). Söz ve diksiyon sanatı. Remzi Kitabevi.Önen, A. (2004). Türkçeyi Türkçe konuşmak: Diksiyon, spikerlik, etkili konuşma.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 72 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 |