Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ETRD201 | Türk Dili I | Ders | 2 | 3 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavranması, okunan metinlerin gerektiği gibi anlaşılması, öğrencilerin sözvarlığının genişletilmesi.
Doç. Dr. Özlem Kale
1 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisinin anlaşılması |
2 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yerinin irdelenmesi |
3 | Yazım kuralları, noktalama imlerinin öğrenilip doğru kullanımı |
4 | Kompozisyon yazımı |
5 | Resmi yazışmalar |
6 | Anlatım bozuklukları hakkında bilgiler edinme |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişim | ||
2 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisi. Konuşma ve yazı dili. | ||
3 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi. | ||
4 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi. | ||
5 | Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması. | ||
6 | Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması. | ||
7 | Güncel metinler eşliğinde yazım kuralları. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yazılı anlatım (Kompozisyon). | ||
10 | Yazılı anlatım çalışmaları, örnekler üzerinden incelemeler (Kompozisyon türleri). | ||
11 | Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor vb. bu türler ile ilgili uygulama çalışmaları. | ||
12 | Anlatım bozuklukları. Dil yanlışları ile ilgili uygulamalar. | ||
13 | Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları. | ||
14 | İmlâ ve noktalama. a) Büyük harflerin kullanıldığı yerler. b) Sayıların yazımı. c) Kısaltmaların yazımı. d) Bazı kelime ve eklerin yazımı (de/da, ki, mi, ne … ne …, pekiştirmeler ve ikilemelerin yazımı). Resmî yazışmalara ilişkin imlâ ve noktalama hatırlatmaları. | ||
15 | Final sınavı |
• TDK, Güncel İmlâ Kılavuzu • TDK, Büyük Türkçe Sözlük • Özlem Kale Ders Notları (Doğan Aksan, Her Yönüyle Dil; Gülden Sağol Yüksekkaya, Türk Dili Kitabı; Yusuf Çotuksöken, Türk Dili Dersleri; Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi; Kenan Akyüz, Türk Şiiri Antolojisi kitaplarından derlenerek hazırlanmıştır.)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |