| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EMYC234 | Ney IV | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Öğrenciye neyin teknik, müzikal ve kültürel özelliklerini kazandırmak; nefes kontrolü, dudak–ağız pozisyonu (embouchure) ve parmak tekniklerini geliştirmek; Türk tasavvuf ve klasik müziği repertuvarına uygun icra becerisi kazandırmak; solo ve topluluk performansında profesyonel düzeye ulaşmasını sağlamak.
| 1 | Neyin yapısını, çeşitlerini ve akort sistemini açıklar. |
| 2 | Embouchure (başpare ağzı), nefes yönetimi ve diyafram kontrolünü geliştirir. |
| 3 | Parmak tekniklerini uygulayarak tam perde–yarım perde sesleri doğru üretir. |
| 4 | Temel makamlarda (Rast, Hüseyni, Hicaz) kısa melodik cümleler icra eder. |
| 5 | Solo ve topluluk icrasında müzikal bütünlük sağlar. |
| 6 | Teknik çalışmalarla repertuvar ve performans becerilerini geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Neyin yapısı, çeşitleri ve tarihçesi. Başpare, boğum yapısı ve ney ses üretimi. Nefes kontrolü, diyafram kullanımı ve embouchure teknikleri. Tam perde ve yarım perde seslerin elde edilmesi. Parmak pozisyonları ve geçiş teknikleri. Neyde süslemeler (çarpma, kaydırma, vibrato) ve uygulamaları. Temel makam dizileri (Rast, Hüseyni, Hicaz) üzerinde teknik çalışmalar. Taksime giriş, melodik cümle kurma teknikleri. Usûl yapıları (2/4, 4/4, 6/8) ile repertuvar çalışmaları. Solo, duo ve topluluk icrası için uygulamalar. Teknik etütler ve performans hazırlığı.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Neyin tanıtımı, çeşitleri ve yapısı | |||
| 2 | Başpare ve nefes üretim teknikleri | |||
| 3 | Diyafram–nefes egzersizleri, uzun ses çalışmaları | |||
| 4 | Temel parmak pozisyonları, tam perde sesler | |||
| 5 | Yarım perde sesler, boğum geçişleri | |||
| 6 | Rast dizisi üzerinde etütler | |||
| 7 | Hüseyni dizisi üzerinde çalışmalar | |||
| 8 | Süslemeler: çarpma, kaydırma, vibrato | |||
| 9 | Basit Türk müziği melodileri | |||
| 10 | Metronomla ritmik çalışmalar (2/4 – 4/4) | |||
| 11 | Taksime giriş – kısa doğaçlama | |||
| 12 | Duo çalışmaları (ney–piyano / ney–tanbur) | |||
| 13 | Repertuvar oluşturma ve bireysel teknik analiz | |||
| 14 | Gelen dönem tekrarı, performans sınavı |
Niyazi Sayın – Ney Metodu Dr. Ethem Ruhi Üngör – Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri Süleyman Erguner – Ney Metodu TRT Türk Sanat Müziği ve Tasavvuf Müziği Repertuvarı İstanbul Konservatuvarı Ney Eğitimi Notları
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
| ÖÇ 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |