GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMYC239 Flüt III Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 1.00

Lisans



Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak.


Öğr. Gör. Deniz Bilal


1 Flüt enstrumanında öğrendiğimiz teknik bilgileri üst seviyeye taşıma.
2 Öğrenilen eserlerin bestecileri ve eser hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
3 6 bemol 6 diyez gamların artikülasyonları ile birlikte icra edilmesi.
4 Öğrenilen eserlerdeki teknik bilgi ve becerilerine erişebilmek adına eser pasaj çalışmaları yapma.
5 Flüt enstrumanında 3 . ve 4. oktav seslerinin icra edilmesi.
6 Enstrumanda nüans becerisini gelişmesi.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Flüt enstrumanında çalınan eserler ile ilgili bilgiler edinilmesi , flüt repertuarı hakkında geniş bilgi sahibi olunması ve teknik icranın geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Enstrumanda 1. oktav ve 2. oktav icrasının tekrar edilmesi ve geliştirilmesi.
2 3. ve 4. oktavlardaki seslerin öğrenilmesi ve teknik açıdan çalışılması.
3 4 diyez ve 4 bemollü gamların artikülasyonları ve öğrenilen teknikler ile birlikte uygulanması.
4 5 diyez ve 5 bemollü gamların artikülasyoları ve öğrenilen teknikler ile birlikte uygulanması.
5 6 diyez 6 bemol gamların artikülasyonları ve öğrenilen teknikler ile uygulanması.
6 Eser deşifresi ve gamlarda öğrenilen tekniklerin eser üzerinde gösterilmesi.
7 Öğrenilen gamların metronom ile çalışılması ve eser üzerinde gösterimi, eserin ilk bölüm nüanslarının çalışılması.
8 Eserin metronomla çalışılmaya başlanması ve nüansların teknik bilgilerle birlikte uygulanması. (Varsa ) 2. Bölümün deşifre edilmesi.
9 Tüm gamların artikülasyonla çalışılması ve metronom ile hızlandırılması. Eser üzerinde gösterimi ve eserin nüanslarının çalışılması.
10 Eserin bölümlerinin metronom ve nüanslar ile çalınıp hızlandırılması. Gamların tekrar edilmesi.
11 Teknik becerilerin geliştirilmesi için gamlar ile birlikte etüd çalışması yapılması. Bu çalışmaların eser üzerinde uygulanması ve eserin tempoya uygun çalınmaya başlanması.
12 Eserin temposuna uygun çalınmaya başlanması ve teknik becerilerin uygulanası. Varsa eşlik ile çalışılmaya başlanması.
13 Eserin ve gamların metronom ile temposunda icra edilmesi ve eserdeki nüansların uygulanması. Varsa eşlik ile çalışılması.
14 Eserin temposunda tüm bölümleriyle icra edilmesi. nüans ve artikülasyonların eksiksiz icra edilmesi.

Trewor Wye, Altes, Guiseppe Gariboldi Çeşitli kaynaklardan seçilen eserler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek