Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMYC239 | Flüt III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak.
Öğr. Gör. Deniz Bilal
1 | Flüt enstrumanında öğrendiğimiz teknik bilgileri üst seviyeye taşıma. |
2 | Öğrenilen eserlerin bestecileri ve eser hakkında detaylı bilgi sahibi olma. |
3 | 6 bemol 6 diyez gamların artikülasyonları ile birlikte icra edilmesi. |
4 | Öğrenilen eserlerdeki teknik bilgi ve becerilerine erişebilmek adına eser pasaj çalışmaları yapma. |
5 | Flüt enstrumanında 3 . ve 4. oktav seslerinin icra edilmesi. |
6 | Enstrumanda nüans becerisini gelişmesi. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Flüt enstrumanında çalınan eserler ile ilgili bilgiler edinilmesi , flüt repertuarı hakkında geniş bilgi sahibi olunması ve teknik icranın geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Enstrumanda 1. oktav ve 2. oktav icrasının tekrar edilmesi ve geliştirilmesi. | |||
2 | 3. ve 4. oktavlardaki seslerin öğrenilmesi ve teknik açıdan çalışılması. | |||
3 | 4 diyez ve 4 bemollü gamların artikülasyonları ve öğrenilen teknikler ile birlikte uygulanması. | |||
4 | 5 diyez ve 5 bemollü gamların artikülasyoları ve öğrenilen teknikler ile birlikte uygulanması. | |||
5 | 6 diyez 6 bemol gamların artikülasyonları ve öğrenilen teknikler ile uygulanması. | |||
6 | Eser deşifresi ve gamlarda öğrenilen tekniklerin eser üzerinde gösterilmesi. | |||
7 | Öğrenilen gamların metronom ile çalışılması ve eser üzerinde gösterimi, eserin ilk bölüm nüanslarının çalışılması. | |||
8 | Eserin metronomla çalışılmaya başlanması ve nüansların teknik bilgilerle birlikte uygulanması. (Varsa ) 2. Bölümün deşifre edilmesi. | |||
9 | Tüm gamların artikülasyonla çalışılması ve metronom ile hızlandırılması. Eser üzerinde gösterimi ve eserin nüanslarının çalışılması. | |||
10 | Eserin bölümlerinin metronom ve nüanslar ile çalınıp hızlandırılması. Gamların tekrar edilmesi. | |||
11 | Teknik becerilerin geliştirilmesi için gamlar ile birlikte etüd çalışması yapılması. Bu çalışmaların eser üzerinde uygulanması ve eserin tempoya uygun çalınmaya başlanması. | |||
12 | Eserin temposuna uygun çalınmaya başlanması ve teknik becerilerin uygulanası. Varsa eşlik ile çalışılmaya başlanması. | |||
13 | Eserin ve gamların metronom ile temposunda icra edilmesi ve eserdeki nüansların uygulanması. Varsa eşlik ile çalışılması. | |||
14 | Eserin temposunda tüm bölümleriyle icra edilmesi. nüans ve artikülasyonların eksiksiz icra edilmesi. |
Trewor Wye, Altes, Guiseppe Gariboldi Çeşitli kaynaklardan seçilen eserler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 |