GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMYC134 Yardımcı Piyano II Seçmeli Ders Grubu 1 2 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


1-) Piyano tekniğini ve tekniğin gerektirdiği calışma biçimlerini öğrenmek. 2-) Sol ve fa anahtarı okumayı akıcı hale getirmek. 3-) Solfej ve diğer ensturman çalışmalarına destek olması için yeterli kazanımı sağlamak. 4-) Deşifre yeteneğini geliştirmek. 5-) Eşlik kabiliyetini geliştirmek. 6-) Piyano literatüründeki önemli besteci ve dönemleri öğrenmek.


Öğr.Gör.Ufuk Altıntaş Doç. Verda Karaçil Cerit Öğr. Gör. Güliz Tekelioğlu


1 Duruş tutuş ve oturuş pozisyonunu öğrenme ve uygulama.
2 Kol,dirsek, bilek ve parmakların pozisyonlarını ve teknik kolaylık sağlayacak direnc noktalarını öğrenme, teknik altyapıyı oturtma.
3 Piyano literatüründeki bestecileri tanımak ve piyanonun müzik dünyasındaki yerini ve önemini anlamak.
4 Eserleri çalışırken dikkat edilmesi gereken detaylar ve çelışma verimliliğini arttıracak paternleri uygulamak.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Yardımcı Piyano Dersi, öğrencilerin temel veya orta düzeyde piyano çalabilmesini ve müzikal, teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sol ve fa anahtarı okuma çalışması ve piyano için kullanılan parmak numaraları. Beyer 60-62 numara üzerinde doğru oktav ile çalışma.
2 Beyer metodu sağ el ve sol el için parmak egzersizleri ve piyano tekniği ile ilgili çalışmalar. Beyer : 65 numara ve Do majör gam çalışması için hazırlık. İki el ayrı olarak baş parmak geçidi çalışması.
3 Seviyeye göre dönem içinde çalınacak repertuarın belirlenmesi ve deşifrelerinin yapılması. Beyer: 70 numara genel bakış, Barok ve ön klasik dönem tanıtımı. Basit seçkilerin öğrenciye çalınması.
4 Seçilen parçaların iki el birleştirilip çalışılması ve gam, arpej çalışmaları. Seçilen Barok ve Ön klasik eserlerin iki el parmak numaralarının çalışılması. Sol majör gamın iki el ayrı uygulanması.
5 Parçaların çalışılması ve içerisindeki müzikal dinamiklerin uygulanarak icra edilmesi.
6 Sınava için çalınacak parçaların seçilik çalışılması ve eksiklerin giderilmesi. Repertuvar için seçilen parçaların yavaş tempoda, metronom eşliği ile çalışılması.
7 Vize sınav tarihi (26.04.2024) Görsel-İşitsel-Dokunsal
8 Final sınavı için eser seçimi Öğrencilere verilen eserlerin çalışılması ve do major bir oktav gam.
9 Klasik ve romantik döneme ait basit eser seçimi ve iki el ayrı olarak parçanın tanımlanması. Parçaların iki el ayrı ve birlikte olarak çalışmalarının sürdürülmesi ve sol majör bir oktav gam.
10 Seçilen eserlerin metronom ile yavaş tempoda akıcı biçimde çalınması. Eserlerin çalışılması ve eserlerini bitiren öğrencilere yeni eserlerinin verilmesi, do majör ve sol major iki oktav gam iki el birlikte calışmalara başlanması.
11 Sol majör ve Re majör gamlarının metronom ile çalınması. Seçilen eserlerin genel tekrarı. Sınav programının belirlenmesi ve eserler ile gamların sınava hazırlanacak şekilde çalışılması.
12 Seçilen eserlerin dinamik (nüans) çalışmasının yapılması. Eserlerin çalışılması, sınava hazırlık provalarının yapılması iki en sınavda çalınacak do major ve sol major gamlarının çalınması.
13 Seçilen eserlerin gerçek tempoları ile çalışılması. Eserlerin çalışılması ve sınav provasının yapılması.
14 Final Sınavı. Final Sınavı protokolünün uygulanması.

Ferdinand Beyer op.101 Carl Czerny op.599 Chopin Preludes Felix Mendelssohn Songs without words Schuman Gençlik Albümü Çaykovski Gençlik Albümü op.39 Gamlar ve Arpejler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 4 3 4 3 5 2 5 5
ÖÇ 2 3 4 3 4 3 4 5 3 5 5
ÖÇ 3 5 5 3 5 5 5 3 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 4 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek