Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMYC134 | Yardımcı Piyano II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Prof.Dr.Özlem Ömür, Doç. Verda Karaçil Cerit
1 | 1. Piyano nota yazısını öğrenme |
2 | Piyanonun temel çalım tekniklerini öğrenme |
3 | Piyanoda iki eli bağımsız olarak kullanabilme |
4 | Piyanoda müzikal ifadeye yönelik temel becerileri kazanma |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Yardımcı Piyano Dersi, öğrencilerin temel düzeyde piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Klavyede tuşların tanıtımı ve ölçü bilgisi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Sağ ve sol eller için alıştırmalar, Burkard çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | İki el için alıştırmalar, Burkard çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | Bağlı çalışma üzerine alıştırmalar, Burkard çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Ölçü bilgisinin tekrarı, Burkard çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | Motif ve cümle üzerine alıştırmalar, el pozisyonu değişimi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | Cümle bağı üzerine uygun alıştırmalar | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Uzatma bağı üzerine alıştırmalar | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
9 | İnce notalar –sol anahtarı beşinci çizgi üzerindeki nota üzerine alıştırmalar | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Kalın notalar –sol anahtarı alt birinci ilave çizgi altındaki notalar üzerine alıştırmalar | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Sekizlik notalar üzerine alıştırmalar, etüt çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Noktalı dörtlük üzerine uygulamalar, Burkard ve etüt çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | Düzeye göre küçük parça çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | Dönem içinde verilmiş tüm eserlerin çalınması | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
C. Czerny etütler Burkard metodu Burgmüller etütler Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 |