| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EMUZ483 | Dünya Müziği Formları | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Öğrenciye dünyanın farklı kültürlerinde yer alan müzik formlarını tanıtmak; Afrika, Orta Doğu, Asya, Avrupa, Amerika ve Okyanusya müziklerinin yapısal, ritmik, formel ve kültürel özelliklerini kavratmak; dünya müziklerini karşılaştırmalı olarak inceleyerek küresel müzik kültürünü anlayabilme becerisi kazandırmak.
| 1 | Dünya müziklerinin temel formlarını, geleneklerini ve kültürel bağlamlarını tanır. |
| 2 | Farklı coğrafyalarda kullanılan ritmik, melodik ve formel yapıları analiz eder. |
| 3 | Afrika, Asya, Avrupa, Orta Doğu, Amerika ve Okyanusya müziklerini karşılaştırır. |
| 4 | Çalgı, ritüel, dans ve performans bağlamlarını yorumlar. |
| 5 | Dünya müzikleri terminolojisini doğru kullanır. |
| 6 | Kültürler arası müzik anlayışı geliştirir ve kısa analizler yapabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünya müziği kavramı ve kültürel alanlar. Afrika müziği: poliritmi ve ortak katılım geleneği. Orta Doğu müziği: makam ve usûl sistemleri. Asya müzikleri: Japon Gagaku, Hint Raga sistemi, Çin opera müziği. Avrupa müziği: halk formları, Ortaçağ kilise müziği, Balkan ritimleri. Amerika kıtası: Afro-Karayip ritimleri, Latin müziği, Kuzey Amerika yerli müzikleri. Okyanusya: Polinezya vokal tradisyonu. Ritüel, dans ve performans bağlamları. Kültürler arası etkileşim ve dünya müziği analizleri.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya müziğine giriş – kültür ve müzik ilişkisi | ||
| 2 | Afrika müziği: poliritm – vokal gelenek | ||
| 3 | Kuzey Afrika ve Orta Doğu: makam / usûl | ||
| 4 | Türk dünyası müzikleri: kopuz, dutar, dombra | ||
| 5 | Güney Asya: Raga – Tala sistemi | ||
| 6 | Uzak Doğu: Gagaku, Peking Opera | ||
| 7 | Tayland, Endonezya Gamelan müziği | ||
| 8 | Avrupa halk müzikleri | ||
| 9 | Balkanlar: aksak ritim yapıları | ||
| 10 | Ortaçağ – Rönesans Avrupa müzik formları | ||
| 11 | Latin Amerika: Salsa, Samba, Tango | ||
| 12 | Kuzey Amerika yerli müzikleri | ||
| 13 | Okyanusya vokal tradisyonları | ||
| 14 | Genel tekrar – dünya müziği analiz sunumları |
Bruno Nettl – The Study of Ethnomusicology Jeff Todd Titon – Worlds of Music Mark Slobin – Folk Music: A Very Short Introduction Timothy Rice – Ethnomusicology: A Contemporary Reader Alan P. Merriam – The Anthropology of Music UNESCO Dünya Müzikleri Arşivi Konservatuvar dünya müzikleri ders notları
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 92 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
| ÖÇ 6 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |