GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC232 Keman IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması. Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.


Öğr.Gör.Ezgi Yürümez


1 Sevcik, Mazas ve Hrimaly teknik kitaplarıyla dördüncü ve beşinci pozisyon geçişlerine başlangıç. Etüdler içerisinde de yer alan farklı yay tekniklerinin uygulanması. Başlangıç konçertoları seviyesinin daha üzerinde barok ve klasik dönem eserlerine giriş.
2 Üç oktav gam ve arpejler üzerinde farklı yay tekniği ve nüans çalışmaları. J.S. Bach ya da Telemann solo sonatlarından seçilecek bölümlerle barok dönem solo eserlerine giriş. Accolay, Portnoff, Vivaldi konçertolarına başlangıç.
3 Keman eğitiminde takip edilen yöntemlerin öğrenciye pedagojik ve teknik açıdan analizi. Suzuki ve Maia Bang metodları örneği ve bu metodların incelenmesi.
4 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde teknik ve müzikal çalışmalar.
5 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde teknik ve müzikal çalışmalar.
6 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde nüans, entonasyon, müzikal yorum, bağlar ve müzik cümleleri çalışmaları.
7 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde nüans, entonasyon, müzikal yorum, bağlar ve müzik cümleleri çalışmaları.
8 Oluşturulan repertuvarı zenginleştirmek adına düzenlenmesi planlanan konser ve ya dinleti için piyanolu küçük parçalar ve romantik ve klasik dönem sonatlardan bölümler seçilerek icraya başlanması.
9 Kreisler, Faure, Mozart, Schumann eserlerine başlangıç. Bu eserlerin içerdiği teknik zorluklara yardımcı olacak uygun etüdlerin belirlenmesi. Rode, Dancla ve Kreutzerden seçkiler.
10 Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması.
11 Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması.
12 Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması.
13 Final performansına hazırlık.
14 Final performansına hazırlık.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.


Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Pozisyon geçiş çalışmaları. Kemanda 4.5.6. pozisyon. Galamian, Flesch, Hrimaly, Sevcik metotlarının kullanımı.
2 Kemanda 4.5.6. pozisyon geçiş çalışmaları. Pozisyonlar seçilen eser pasajları üzerinde pekiştirilmelidir.
3 Yay kullanımı. Sağ el yay tekniği. Kreutzer, Rode ve Mazas etüt kitapları.
4 Yay kullanımı. Sağ el yay tekniği. Kreutzer, Rode ve Mazas etüt kitapları.
5 Entonasyon, nüans ve müzikal yorum çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
6 Entonasyon, nüans ve müzikal yorum çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
7 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde teknik ve müzikal çalışmalar. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
8 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde teknik ve müzikal çalışmalar. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
9 Kreisler, Faure, Mozart, Schumann eserlerine başlangıç. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
10 Kreisler, Faure, Mozart, Schumann eserlerine başlangıç. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
11 Müzik tarihinde dönemler ve formlar. Stil çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
12 Müzik tarihinde dönemler ve formlar. Stil çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
13 Final repertuvarına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
14 Final repertuvarına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.

Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek