Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC243 | Klarnet III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | Klarnet hakkında genel teknik bilgilere sahip olma |
2 | Enstrüman tutuş, oturuş, üfleme pozisyonu ve diyafram kullanım tekniklerini öğrenme |
3 | Low ve Middle ses sahalarında majör ve minör tonların uygulanabilmesi |
4 | İcrada artikülasyon kullanımı ve düet-trio eserlerin icra şekillerinin öğrenimi. |
Birinci Öğretim
-
Enstrüman hakkında genel teknik bilgiler Enstrüman tutuş, oturuş ve üfleme pozisyonunun öğrenimi Üfleme ve diyafram kullanım tekniklerinin öğrenimi Low register ses sahası parmak diyatonik perde uygulamaları Low register ve middle register ses sahaları diyatonik perde uygulamaları Low ve Middle ses sahaları kromatik perde uygulamaları 4, 5, 6, 7, 8’li aralıkların icrası Mekanizm egzersizleri Throat perde geçiş öğrenimi Artikülasyon uygulaması Süsleme uygulaması Düet ve trio çalışmaları 12 tonda transpoze uygulamalarının öğrenimi
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Sol bemol Majör-Mi bemol minör dizi ve örnek eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Fa diyez Majör-Re diyez minör dizi ve örnek eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | Do bemol Majör – La bemol minör dizi ve örnek eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | Do diyez Majör-La diyez minör dizi ve örnek eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Altissimo ses sahası diyatonik perde egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | Altissimo ses sahası kromatik perde egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | Farklı tonlarda eser icraları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Ara Sınav (Vize) | - | ||
9 | Artikülasyon: Marcato, Tenuto, | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Süsleme: Apojiyatur (Appoggiatura), Acciaccature | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Süsleme: Mordan (Mordente) | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Süsleme: Grupetto | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | Süsleme: Trill | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | Süsleme ve artikülasyon uygulamaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
1. Hyancinthe Klosé Clarinet Method 2. Carl Baermann Clarinet Method 3. P. Jeanjean Clarinet Method 4. Magnani Clarinet Method 5. Robert Stark Clarinet Method
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 |