GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC213 Bağlama III Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak



1 Bozuk Düzeninde pozisyon kuruluşları ve ajilite kazandırıcı alıştırmalar yapma
2 Alıştırmalar ve pozisyon kuruluşları ile ilgili eser uygulamaları yapma
3 Ankara Tavrı tezenesi ile ilgili eser icrâ etme
4 Birleşik Usûller ile tezene çalışma
5 Karşılaştırma yapabilme

Birinci Öğretim



Yok


Bağlamanın yapısı ve fiziksel özellikleri. Bağlama ailesinin tanımı ve tarihçesi. Bozuk düzenine giriş (Lâ - Re - Sol). Bozuk düzeninde temel egzersiz. Parmak ve tezene egzersizleri. Bozuk düzeninde ana usullerde egzersiz çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Bozuk Düzeninde pozisyon kavramı
2 Bozuk Düzeninde pozisyon kuruluşları
3 Bozuk Düzeninde ajilite kazandırıcı alıştırmalar
4 Eser uygulamaları 1
5 Pozisyon kuruluşları ile ilgili eser uygulamaları
6 Ana usullerden seçilmiş örnek ezgi uygulamaları
7 Ankara Tavrı tezenesinin alıştırmaları
8 Ankara Tavrı ile ilgili eser uygulamaları 1
9 Ankara Tavrı ile ilgili eser uygulamaları 2
10 Eser uygulamaları 2
11 Birleşik Usûller ile ilgili tezene çalışmaları
12 Birleşik Usûllerde eser uygulamaları 1
13 Birleşik Usûllerde eser uygulamaları 2
14 Dönem değerlendirmesi

Parlak, Erol. 2001. Türkiye’de El ile Bağlama Çalma Geleneği ve ÇalışTeknikleri, İstanbul. Ataman, Sadi Yaver. Türk Halk Musikisi ve Bağlama Metodu Durul, M Kenan. 2007. Bağlama Metodu, İstanbul: Bemol Müzik yayınları. Kurt, İrfan. 1989. Bağlama’da Düzen ve Pozisyon, İstanbul: Pan Yayıncılık 1989. Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Sağ, Arif / Erzincan, Erdal. 2009. Bağlama Metodu, Cilt 1 -2, İstanbul: Pan yayıncılık TRT Müzik Dairesi Yayınları THM Repertuarı Nota Serisi Yener, Sabri. 1996. Bağlama Öğretim Metodu, Trabzon.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek