Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ372 | Oda Müziği-Toplu İcra II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin klasik batı müziği/Türk müziği/Türk halk müziği alanında yazılmış olan repertuvarı öğrenmesi, diğer entrümanların renk,ton ve teknik kapasitesini öğrenerek prova ve sahne üzerinde uyumla eşlik edebilmesi. Öğrencinin oda müziği repertuvarında bulunan eserleri çalabilmek için aşması gereken teknik ve müzikal zorlukları tespit edebilmesi. Müzik grup üyeleriyle uyumlu şekilde icra yeteneğinin kazandırılması. Oda müziği/Toplu İcra eserlerini deşifre edip sahne performansına taşıyabilecek sanatçılar yetiştirmek.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez Öğr.Gör. Nazlıcan Karakaş Öğr. Gör. Ümit Baykara Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | Duo,trio,quartet ve eşlik etme çalışmaları. Oda müziği gruplarının oluşturulması ve oluşturulan gruplarla gam, entonasyon çalışmaları. |
2 | Değişik müzik formlarında uluslararası oda müziği eserlerinin deşifresi. Seçilen eserlerin dönemi, temposu, ritmik özellikleri, artikülasyonu, formu hakkında bilgi. |
3 | Alan repertuvarı ve tarihsel süreç hakkında bilgi. Topluluk önünde söyleme, çalma becerisinin kazandırılması. Konser ve resital repertuvarı oluşturulması. |
4 | Klasik Türk Müziği'nde Klasik dönem ve cumhuriyet dönemi eserleriyle ilgili bilgi sahibi olma ve toplu icra edebilme. |
5 | Türk Halk Müziği'nde farklı yörelerin tavır ve üslubu hakkında bilgi sahibi olmak ve toplu icra edebilme. |
6 | Klasik Türk Müziği ve Türk Halk Müziği icrasında süsleme, artikülasyon ve nüans uygulamaları çalışmaları |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrenciye mesleki özgüven kazandırılarak resital ve sahne üzeri performanslara hazırlık sürecinin takibi. Uluslararası düzeyde müzikal iletişim dili oluşturma kabiliyetinin geliştirilmesi.
Repertuvarda bulunan eserlerin dönem, form, yöre ve stil, tavır, üslup özelliklerini ayırt edebilme. Diğer grup üyeleriyle müzikal ögelerin tempo, ritim, entonasyon, nüans, perde, makam vb.birlikteliğinin sağlanması için detaylı anlatım ve uygulamaların yapılması. Klasik batı müziği/Türk müziği/Türk halk müziği tarihsel gelişimini kavrayabilme yetisi.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | /Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// | ||
2 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
3 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
4 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
5 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
6 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
7 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
8 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
9 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
10 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
11 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
12 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //The works and scale studies with the duo, trio and accompaniment groups. Right and left hand coordination on the instrument, sight-reading, harmonic and musical thought. Determining the appropriate articulations for the work. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano// //Turkish Music: Teaching the scale, course and performance of the relevant makam//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance | ||
13 | Final performansına hazırlık. //Klasik batı müziği: Final performansına hazırlık.// /Türk müziği: İlgili formlarda belirlenen repertuvarın toplu icrası. Dinleti hazırlıkları.//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. Preparation for the final performance. //Turkish music: Group performance of the repertoire specified in the relevant forms. Preparations for the concert/recital.//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance. | ||
14 | Final performansına hazırlık. //Klasik batı müziği: Final performansına hazırlık.// /Türk müziği: İlgili formlarda belirlenen repertuvarın toplu icrası. Dinleti hazırlıkları.//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. Preparation for the final performance. //Turkish music: Group performance of the repertoire specified in the relevant forms. Preparations for the concert/recital.//It contains the attitude and style of Turkish Folk Music in collective performance. |
Aktüze, İ. (2002). Müziği Okumak 1-2-3-4-5, İstanbul: Pan Yayıncılık Samuel Adler - The Study Of Orchestration (2002) TRT Türk Müziği ve Türk Halk Müziği Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |