Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ371 | Oda Müziği-Toplu İcra I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Öğrencinin klasik batı müziği/Türk müziği/Türk halk müziği alanında yazılmış olan repertuvarı öğrenmesi, diğer entrümanların renk,ton ve teknik kapasitesini öğrenerek prova ve sahne üzerinde uyumla eşlik edebilmesi. Öğrencinin oda müziği repertuvarında bulunan eserleri çalabilmek için aşması gereken teknik ve müzikal zorlukları tespit edebilmesi. Müzik grup üyeleriyle uyumlu şekilde icra yeteneğinin kazandırılması. Oda müziği/Toplu İcra eserlerini deşifre edip sahne performansına taşıyabilecek sanatçılar yetiştirmek.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez Öğr.Gör. Nazlıcan Karakaş Öğr. Gör. Ümit Baykara Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | //Klasik Batı Müziği//: Duo,trio,quartet ve eşlik etme çalışmaları. Oda müziği gruplarının oluşturulması ve oluşturulan gruplarla gam, entonasyon çalışmaları. Değişik müzik formlarında uluslararası oda müziği eserlerinin deşifresi. Seçilen eserlerin dönemi, temposu, ritmik özellikleri, artikülasyonu, formu hakkında bilgi. Alan repertuvarı ve tarihsel süreç hakkında bilgi. Topluluk önünde söyleme, çalma becerisinin kazandırılması. Konser ve resital repertuvarı oluşturulması. |
2 | //Türk Müziği/Türk Halk Müziği Toplu İcra//: Toplu icra gruplarının oluşturulması ve oluşturulan gruplarla gam, entonasyon çalışmaları. Farklı müzik formlarının yapısının ve icra şeklinin öğrenimi Alan repertuvarı ve tarihsel süreç hakkında bilgi. Seçilen eserlerin dönemi, yöresi, temposu, ritmik özellikleri, artikülasyonu, süsleme unsurları, perde ve üslubu hakkında bilgi. Topluluk önünde söyleme, çalma becerisinin kazandırılması. Konser ve resital repertuvarı oluşturulması. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrenciye mesleki özgüven kazandırılarak resital ve sahne üzeri performanslara hazırlık sürecinin takibi. Uluslararası düzeyde müzikal iletişim dili oluşturma kabiliyetinin geliştirilmesi.
Repertuvarda bulunan eserlerin dönem, form, yöre ve stil, tavır, üslup özelliklerini ayırt edebilme. Diğer grup üyeleriyle müzikal ögelerin tempo, ritim, entonasyon, nüans, perde, makam vb.birlikteliğinin sağlanması için detaylı anlatım ve uygulamaların yapılması. Klasik batı müziği/Türk müziği/Türk halk müziği tarihsel gelişimini kavrayabilme yetisi.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | //Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
2 | Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie //Türk Müziği: İlgili makamın dizisi, seyri ve icrasının öğretimi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
3 | //Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Peşrev" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
4 | //7Klasik batı müziği: Oluşturulan duo,trio ve eşlik gruplarıyla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. Çalgıda sağ ve sol el koordinasyonu, deşifre, armonik ve müzikal düşünce. Esere uygun artikülasyonların belirlenmesi. W.A.Mozart Trio No.548 A.Dvorak Four Pieces for Violin and Piano G.Faure, E.Satie// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Peşrev" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
5 | //Klasik batı müziği: Türk ve Dünya müzikleri repertuvarına ait eserleri çalma. Orkestra ve oda müziği repertuvarına hakimiyet. Stil ve yorum çalışmaları. D.Shostakovich 5 Pieces For 2 Violins and Piano Ulvi Cemal Erkin, Yalçın Tura eserleri.// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Şarkı" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
6 | //Klasik batı müziği: Türk ve Dünya müzikleri repertuvarına ait eserleri çalma. Orkestra ve oda müziği repertuvarına hakimiyet. Stil ve yorum çalışmaları. D.Shostakovich 5 Pieces For 2 Violins and Piano Ulvi Cemal Erkin, Yalçın Tura eserleri.// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Şarkı" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
7 | Ara Sınav (vize) | ||
8 | //Klasik batı müziği: Türk ve Dünya müzikleri repertuvarına ait eserleri çalma. Orkestra ve oda müziği repertuvarına hakimiyet. Stil ve yorum çalışmaları. D.Shostakovich 5 Pieces For 2 Violins and Piano Ulvi Cemal Erkin, Yalçın Tura eserleri.// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Saz Semaisiı" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
9 | //Klasik batı müziği: Oda müziği repertuvarından seçilen eserlerin bir arada seslendirilmesi. Tüm çalgıları içine alan orkestra çalışmalarına katılım. Barok,Klasik ve Çağdaş dönem repertuvarına ait farklı stildeki eserlerin seslendirilmesi. Dinleti hazırlıkları.// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Saz Semaisiı" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
10 | //Klasik batı müziği: Oda müziği repertuvarından seçilen eserlerin bir arada seslendirilmesi. Tüm çalgıları içine alan orkestra çalışmalarına katılım. Barok,Klasik ve Çağdaş dönem repertuvarına ait farklı stildeki eserlerin seslendirilmesi. Dinleti hazırlıkları.// //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Sirto" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
11 | Klasik batı müziği: Oda müziği repertuvarından seçilen eserlerin bir arada seslendirilmesi. Tüm çalgıları içine alan orkestra çalışmalarına katılım. Barok,Klasik ve Çağdaş dönem repertuvarına ait farklı stildeki eserlerin seslendirilmesi. Dinleti hazırlıkları. //Türk müziği: Oluşturulan grupla eserlerin deşifresi ve gam çalışmaları. "Longa" formunun yapısının ve icra üslubunun öğrenilmesi//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
12 | //Klasik batı müziği:Oda müziği repertuvarından seçilen eserlerin bir arada seslendirilmesi. Tüm çalgıları içine alan orkestra çalışmalarına katılım. Barok,Klasik ve Çağdaş dönem repertuvarına ait farklı stildeki eserlerin seslendirilmesi. Dinleti hazırlıkları.// //Türk müziği: İlgili formlarda belirlenen repertuvarın toplu icrası. Dinleti hazırlıkları.//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
13 | //Klasik batı müziği: Final performansına hazırlık.// /Türk müziği: İlgili formlarda belirlenen repertuvarın toplu icrası. Dinleti hazırlıkları.//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması | |
14 | Final performansına hazırlık. //Klasik batı müziği: Final performansına hazırlık.// /Türk müziği: İlgili formlarda belirlenen repertuvarın toplu icrası. Dinleti hazırlıkları.//Türk Halk Müziği tavır ve üslup özelliklerinin toplu icra içerisinde uygulanması. | Takım/Grup Çalışması |
Aktüze, İ. (2002). Müziği Okumak 1-2-3-4-5, İstanbul: Pan Yayıncılık Samuel Adler - The Study Of Orchestration (2002) TRT Türk Müziği ve Türk Halk Müziği Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 |