Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ344 | Piyano VI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Prof.Dr.Özlem Ömür, Doç. Dr. Verda Karaçil Cerit, Dr. Öğr. Üyesi Elif Candaş Çevik
1 | 1. Piyanonun temel çalım tekniklerini öğrenme |
2 | 2. Piyanoda iki eli bağımsız olarak kullanabilme |
3 | 3. Piyanoda müzikal ifadeye yönelik temel becerileri kazanma |
Birinci Öğretim
Yoktur.
-
Mesleki Piyano Dersi, öğrencilerin orta ve ileri piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
2 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
3 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
4 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
5 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
6 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
7 | Sınav Provası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
8 | Vize | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
9 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
10 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
11 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
12 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
13 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
14 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
-Etütler -Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |