Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ355 | Çello V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Emirhan Serin
1 | Tüm teller üzerinde, sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu. |
2 | Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra. |
3 | Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük formda parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Gam Çalışması | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
2 | Sol El için Etüt Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
3 | Sağ El için Etüt Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
4 | Öğrencinin Seviyesine Uygun Eserler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
5 | Öğrencinin Seviyesine Uygun Eserler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
6 | Gam ve Arperj Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
7 | Sol El için Etüt Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
8 | Öğrencinin Seviyesine Uygun Eserler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
9 | Gam, Tiers ve Arpej Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
10 | Teknik Etüt Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
11 | Öğrencinin Seviyesine Uygun Eserler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
12 | Gam, Tiers ve Arpej Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
13 | Teknik Etüt Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
14 | Öğrencinin Seviyesine Uygun Eserler | Görsel - İşitsel - Dokunsal |
Suzuki Cello Methods (3, 4, 5, 6)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |