Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ351 | Saksafon V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | Farklı tonlarda eser icrasının öğrenimi |
2 | Süsleme ve artikülasyon uygulamalarının öğrenimi. |
3 | High register ses sahalarında majör ve minör tonların uygulanabilmesi |
4 | İcrada artikülasyon kullanımı ve düet-trio eserlerin icra şekillerinin öğrenimi. |
5 | Sonat formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
6 | Piyano eşlikli eserlerin icrasının öğrenilmesi |
7 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
Birinci Öğretim
-
-
High register ses sahası diyatonik perdelerin icrası High register ses sahası kromatik perdelerin icrası Farklı tonlarda majör-minör tonlarda uygulama Artikülasyon ve süslemelerin uygulanması Solo, Düet ve Trio eserlerin icrası Sonat ve Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | Bazı sonatların icrası: Sonata for Alto Saxophone- Lawson Lunde Sonata for Alto Horn- Paul Hindemith | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Bazı sonatların icrası: Suite pour Saxophone Alto- Paul Bonneau Sonata for Alto Saxophone- Paul Creston | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | Piyano eşlikli eserlerin icrası: Pequena Czarda- Pedro Iturralde The Devil’s Rag- Jean Matitia | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | Etüt icrası: 18 Etudes d’apres Berbiguier- Marcel Mule 32 Etudes for Solo Saxophone- Ernest Loyon Billaudot | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Ara Sınav (Vize) | - | ||
9 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Konçerto icrasının pratiği: Concertino da Camera- Jacques Ibert | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Konçerto icrasının pratiği: Concertino da Camera- Jacques Ibert | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | Konçerto icrasının pratiği: Escapades for Alto Saxophone (sadece 1 bölüm)- John Williams | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | Konçerto icrasının pratiği: Escapades for Alto Saxophone (sadece 1 bölüm)- John Williams | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
Hyancinthe Klosé Saxophone Method W. Hovey Saxophone Method Paul de Ville Saxophone Method John O'neill Saxophone Répertoire John Harle The Saxophone
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||
ÖÇ 7 |