| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| EMUZ343 | Piyano V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 | 
Lisans
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Doç. Dr. Verda KARAÇİL CERİT
| 1 | 1. Piyanonun temel çalım tekniklerini öğrenme | 
| 2 | 2. Piyanoda iki eli bağımsız olarak kullanabilme | 
| 3 | 3. Piyanoda müzikal ifadeye yönelik temel becerileri kazanma | 
| 4 | . Piyanoda dönem ve stil özelliklerini bilme, piyano edebiyatına hakim olma | 
| 5 | Eserin farklı icracılardan dinlenmesi, farklı fikirleri değerlendirme, | 
Birinci Öğretim
Yoktur.
-
Mesleki Piyano Dersi, öğrencilerin orta ve ileri piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] | 
|---|---|---|---|---|
| 1 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 2 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 3 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 4 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 5 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 6 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 7 | Sınav Provası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 8 | Vize | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 9 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 10 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 11 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 12 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 13 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
| 14 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | 
Re bemol Majör / Si bemol minör , Sol bemol Majör / Mi bemol minör Gam ve Arpej -Etütler -Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri. Czerny, Bach, Beethoven, Haydn, Mozart, Chopin, Schumann...vb eserler
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |