Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ319 | Bağlama V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
1 | Konya Tezenesi öğrenme |
2 | Konya Tezenesi ile ilgili eser örneklemeleri çalabilme |
3 | Misket Düzenini öğrenme |
4 | Misket Düzeni ile ilgili eser örneklemeleri çalabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Bozuk Düzende Konya Tezenesine giriş ve ilgili eser örneklemeleri. Misket Düzenine giriş ve ilgili eser örneklemeleri. Müstezat Düzenine giriş ve ilgili eser örneklemeleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Konya Tavrına hazırlayıcı tezene çalışmaları | |||
2 | Konya Tavrı tezene uygulamaları | |||
3 | Konya Tavrı ile ilgili eser uygulamaları | |||
4 | Konya Tavrı ile ilgili eserlerin geliştirilmesi | |||
5 | Farklı Usûllerdeki Konya Tavrı çalışmaları | |||
6 | Misket Düzenine giriş | |||
7 | Misket Düzeni ile ilgili eser uygulamaları | |||
8 | Misket Düzeni ile ilgili eserler | |||
9 | Farklı Usûllerdeki “Misket Düzeni” eserleri | |||
10 | Müstezat Düzenine giriş | |||
11 | Müstezat Düzeni ile ilgili eser uygulamaları | |||
12 | Müstezat Düzeninde, farklı dizilerde eser uygulamaları | |||
13 | Müstezat Düzeni ile ilgili eser uygulamalar | |||
14 | Karşılaştırmalı örnekler ve değerlendirmeler |
Parlak, Erol. 2001. Türkiye’de El ile Bağlama Çalma Geleneği ve ÇalışTeknikleri, İstanbul. Ataman, Sadi Yaver. Türk Halk Musikisi ve Bağlama Metodu Durul, M Kenan. 2007. Bağlama Metodu, İstanbul: Bemol Müzik yayınları. Kurt, İrfan. 1989. Bağlama’da Düzen ve Pozisyon, İstanbul: Pan Yayıncılık 1989. Türk Halk Müziği Çalgı Bilgisi, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Sağ, Arif / Erzincan, Erdal. 2009. Bağlama Metodu, Cilt 1 -2, İstanbul: Pan yayıncılık TRT Müzik Dairesi Yayınları THM Repertuarı Nota Serisi Yener, Sabri. 1996. Bağlama Öğretim Metodu, Trabzon.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 |