Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ316 | Korrepetisyon-Eşlik II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3.00 | 1.00 |
Lisans
Öğrencinin piyano enstrümanına eşlik ederken kendi partisiyle beraber piyanoyu da dinleyerek beraber bütün bir iş yapılmasıdır. Piyano eşliğinde eş güdüm halinde kendi enstrümanını icra etmeyi öğrenmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Elif Candaş Çevik
1 | Sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmektedir. |
2 | Farklı bir enstrümana eşlik edebilme bilincini sağlanmak. |
3 | Piyano eşliğiyle beraber öğrencinin entonasyonunu kontrol etme becerisini geliştirmek |
4 | Birlikte çalmanın getirdiği dinleme, eş zamanlı çalma, balans, müzikal uyum gibi özelliklerin kavranmasını sağlar. |
5 | Müzikal ve artistik becerilerini piyano partisine bağlı kalarak gösterir. |
6 | Eseri dönemin tarihsel ve stilistik özellikleriyle beraber ilişkilendirir. |
7 | Sonat veya başka bir formun ikili çalmaya yönelik özelliğini ön plana çıkararak piyano partisini tanıma ve birlikte çalma disiplinini geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Çalgıya yapılan eşliğin de ses balansının yapılan eşlikçi tarafından çok iyi ayarlanması gerekmektedir. Solistin ve eşlikcinin müzikte nefes yerlerini iyi bilmeleri ve iki tarafında birbirlerini çok iyi dinlemeleri şarttır.
Piyano ve diğer çalgılar için, birlikte yapılan çeşitli ses ve çalgı eserlerine yazılmış eşlik partisini çalmayı içerir. Yorumun kalitesi eşlik yapan kişinin profesyonelliğinde, aynı zamanda solistin solo partisini gereken düzeyde de desteklemesini de içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Eşlik parçasının belirlenip, deşifresi | Görsel, işitsel, anlatım | ||
2 | Eşlik partisinin detaylıca gözden geçirilmesi | Görsel, işitsel, duyusal, anlatım | ||
3 | Eserin öğrenci ile birlikte yavaş tempoda, eşlik partisini de takip ederek çalınması | Görsel, işitsel,anlatım | ||
4 | Artikülasyon ve müzikalite | Görsel, işitsel, anlatım | ||
5 | Eşlik yapan kişinin solistin nefes yerlerine de dikkat ederek ve dinleyerek partiyi çalması . | Görsel, işitsel, anlatım | ||
6 | Eserin karakterine göre çalış ve yorumlama | Görsel, işitsel, anlatım | ||
7 | Eserin temposunu arttırma | Görsel, işitsel, anlatım | ||
8 | Vize | Görsel, işitsel, anlatım | ||
9 | Eserin belirlenip incelenmesi | Görsel, işitsel, anlatım | ||
10 | Eserin detaylı desifresi ve eşlik partisinin incelenmesi | Görsel, işitsel, anlatım | ||
11 | Piyanistin eşlik partisini takip ederek nefes yerlerini belirlemesi ve tempoda değişikliklere dikkat etmesi. | Görsel, işitsel, anlatım | ||
12 | Eserin korrepetitörle beraber ağır tempoda çalışılması | Görsel, işitsel, anlatım | ||
13 | Teknik, müzikalite artikülasyon | Görsel, işitsel, anlatım | ||
14 | Eserin temposunu arttırma | Görsel, işitsel, anlatım | ||
15 | Eserin stilistik özelliklerine dikkat ederek çalınıp, hazır hale getirilmesi | Anlatım ve yorumlama |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |