GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC156 Viyola II Seçmeli Ders Grubu 1 2 4.00 1.00

Lisans



Viyolanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Viyola repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonlarının ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması.Oda müziği gruplarıyla, ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılabilecek küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Viyola tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla ilgili bilimsel araştırmalara katkı sağlanması.


Öğr.Gör.Ezgi Yürümez


1 Viyola ve arşe tutuş pozisyonları. 2.3.4. pozisyon çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. Arşe çekme ve yay kullanımı. (Kök, orta, uç.)
2 Sağ el yay tekniklerinin öğretilmesi. Farklı yay teknikleri içeren etütlerden örneklerin icrası.
3 R. Kreutzer O.Sevcik, M. Crickboom, H. Sitt, A. Seybold, B. Volmer H. Classens viyola metot ve etütlerinden seçilen eserler.
4 R. Kreutzer O.Sevcik, M. Crickboom, H. Sitt, A. Seybold, B. Volmer H. Classens viyola metot ve etütlerinden seçilen eserler.
5 J.S.Bach Konçerto J.B.Accolay Konçertino I.Chandoshkin Schubert Konçerto Do Majör K.Stamitz Konçerto No:2 La Majör
6 J.S.Bach Konçerto J.B.Accolay Konçertino I.Chandoshkin Schubert Konçerto Do Majör K.Stamitz Konçerto No:2 La Majör
7 İcra edilen konçertoların müzikal ve teknik yapısını destekleyen eş zamanlı etüd önerileri.
8 B.Marcello Sonatlar A.Vivaldi Sonatlar G.F.Handel Sonatlar H.Eccles Sonat
9 Seçilen solo sonat ve konçerto üzerinde nüans, entonasyon, müzikal yorum, bağlar ve müzik cümleleri çalışmaları.
10 B.Marcello Sonatlar A.Vivaldi Sonatlar G.F.Handel Sonatlar H.Eccles Sonat
11 Oluşturulan repertuvarı zenginleştirmek adına düzenlenmesi planlanan konser ve ya dinleti için piyanolu küçük parçalar ve romantik ve klasik dönem sonatlardan bölümler seçilerek icraya başlanması.
12 Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması.
13 Yukarıda belirtilen metot ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık.
14 Yukarıda belirtilen metot ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra(topluluk) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımının desteklenmesi.


Viyolanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Viyola repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonlarının ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması.Oda müziği gruplarıyla, ilk ve orta öğretim kurumlarında


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Viyola ve arşe tutuş pozisyonları. 2.3.4. pozisyon çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. Arşe çekme ve yay kullanımı. (Kök, orta, uç.) Gam, arpej ve pozisyon geçişleri üzerine etütler.
2 Sağ el yay tekniklerinin öğretilmesi. Farklı yay teknikleri içeren etütlerden örneklerin icrası. Barok dönem repertuvarından solo sonatların icrası. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
3 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
4 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
5 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
6 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
7 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
8 Barok ve Klasik döneme ait çalma stilleri üzerine çalışmalar. Üst pozisyonlar. Önceki pozisyonlarla geçişler. 3 Oktav gam ve arpejler, çift sesler. Kromatik gamlar. Arşe teknikleri. Nüans geliştirme. Cümle anlayışı geliştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
9 4.5.6 pozisyon çalışmalarına başlangıç ve bu pozisyondaki seslerin gelişimine destek olan etüdler eşliğinde. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
10 4.5.6 pozisyon çalışmalarına başlangıç ve bu pozisyondaki seslerin gelişimine destek olan etüdler eşliğinde. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
11 Konçertolar üzerinde müzikal ve teknik yorum çalışmaları. Konçerto Repertuvarı: J.S.Bach Konçerto La minör (Re minör viyola uyarlaması) J.B.Akkolay Konçertino No:1 La minör (Re minör viyola uyarlaması) J.C. Bach Konçerto Do minör I.Chandoshkin Konçerto Do Majör A.Rolla Konçerto Fa Majör J.Schubert Konçerto Do Majör K.Stamitz Konçerto No:2 La Majör Görsel-İşitsel-Dokunsal.
12 Konçertolar üzerinde müzikal ve teknik yorum çalışmaları. Konçerto Repertuvarı: J.S.Bach Konçerto La minör (Re minör viyola uyarlaması) J.B.Akkolay Konçertino No:1 La minör (Re minör viyola uyarlaması) J.C. Bach Konçerto Do minör I.Chandoshkin Konçerto Do Majör A.Rolla Konçerto Fa Majör J.Schubert Konçerto Do Majör K.Stamitz Konçerto No:2 La Majör Görsel-İşitsel-Dokunsal.
13 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
14 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.

Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Ševcík for Viola, Gavinies for Viola,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek