Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC146 | Çello II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Emirhan Serin
1 | Çalgıyı doğru tutmayı öğrenme |
2 | Yayı doğru kullanmayı öğrenme |
3 | Her telde 4 parmağı kullanarak, esnek bir şekilde ve doğru aralıklarla icra edebilme. |
4 | Bağlı yay tekniği ile çalabilme. |
5 | Küçük formda parçaları icra edebilme. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Müzik tarihini öğrenmek, önemli müzisyenleri tanımak.
Cello tutuluş pozisyonu, yayın tutuluşu ve kısımları. Her telde tampere aralıklarla dört parmağın kullanımını sağlayacak uygulamalar. Doğru yay kullanım çalışmaları. Eserlerin kendine dönemine uygun icrasını anlama, kavrama ve buna yönelik alıştırma ve araştırmalar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Çello ve yay hakkında genel bilgiler, çalgının tutuş pozisyonunun gösterilmesi | Görsel - İşitse - Dokunsal | ||
2 | Boş tellerde yay çekme ve itme, yayın bölgelerini tanıma | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
3 | Birinci parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
4 | İkinci parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
5 | İki parmağın beraber kullanmasına yönelik etütler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
6 | Üçüncü parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
7 | Üç parmağın beraber kullanmasına yönelik etütler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
8 | Dördüncü parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsa | ||
9 | Dört parmağın beraber kullanımına yönelik etütler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
10 | Bağlı Yay Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
11 | Farklı nota değerleri ve legato tekniğinin kullanıldığı çalışmalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
12 | Legato tekniğinin kullanılan küçük formda parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
13 | Küçük Formda Parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
14 | Küçük Formda Parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal |
L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |