GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC132 Zurna II Seçmeli Ders Grubu 1 2 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak



1 Yahyalı Kerem (Hüseyni) dizisinde teknik çalışmalar yapabilme
2 Dudaklar ve alt çene kullanılarak dengeli ses çıkarabilme ve vibrato çalışmaları uygulayabilme. Segâh makamında peşrev saz semaisi ve sözlü eserler icra etme
3 Birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık notalarla üfleme ve parmak çalışması yapabilme
4 Zurna çeşitleri hakkında genel bilgiler verebilme
5 Ana usullerde alıştırmalar
6 Sözlü ve sözsüz eser icraları

Birinci Öğretim



Yok


Yahyalı Kerem (Hüseyni) dizisinde teknik çalışmalar. Birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık notalarla çalışmalar. Zurna çeşitleri hakkında genel bilgiler. Dudak ve nefes kullanılarak vibrato çalışmaları. Ana usullerle çalışmalar. Sözlü ve sözsüz eserler. Ege Bölgesi zeybek tavrında basit diziler üzerinde alıştırmalar


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dudak ve alt çene kullanılarak vibrato çalışması için uzun üfleme çalışması.
2 Dörtlük ve sekizlik notalarla bütün sesler üzerinde parmak ve dudak çalışmaları.
3 Ege Bölgesi zeybek tavrında basit diziler üzerindeki repertuar çalışmaları
4 Sesli ve sessiz değerlerle müzik çalışması.
5 Usuller hakkında bilgi ve ana usullerin anlatımı.
6 Yahyalı Kerem (Hüseyni) dizisi bünyesindeki sesler üzerinde teknik çalışmalar.
7 Yahyalı Kerem dizisi ile ilgili egzersiz çalışmalar ve örnek ezgiler.
8 2/4 Usule örnek ezgi icrası
9 2/4’lüğün üçerli şekli olan 6/8 usule örnek ezgi icrası
10 Yahyalı Kerem dizisine örnek sözlü ezgiler.
11 2/4 Usulün üçerli şekli olan 6/8 usule örnek ezgiler.
12 3/4 Usule örnek sözlü ve sözsüz eser icrası.
13 3/4 Usulün üçerli şekli olan 9/8 lik usule örnek ezgilerin icrası.
14 4/4 Usule örnek ezgilerin icrası.

Ata, Songül. 1997. Mey ve Metodu, İstanbul: İnkılap Kitabevi. Ataman, Yaver Sadi. 1938. Anadolu Halk Sazları, İstanbul. Gazimihal, Mahmut Ragıp. 1975. TürkÖtkü Çalgıları, Ankara: Kültür Bakanlığı, Milli Folklor Araştırma Dairesi, Yayınları, Özergin, Muammer. 1967.Türkler’de Musiki Aletleri, İstanbul: Akbank Yayınları. Sarısözen, Muzaffer. 1962. Türk Halk Musikisi Usulleri, Ankara: Resimli Posta Matbaası Yürük, Ünal. 2001. Kaba Zurna’nın Türk Müziğindeki Yeri Ve Önemi, İstanbul: İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, THM Repertuarı, T.R.T. Müzik Dairesi T.H.M. Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek