GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC134 Piyano II Seçmeli Ders Grubu 1 2 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Prof.Dr. Özlem Ömür Doç. Verda Karaçil Cerit


1 I. Piyanoda 1 diyez/bemole kadar gam ve arpej çalabilme
2 II. Piyanonun temel çalım tekniklerini öğrenme
3 III. Piyanoda üçlü, beşli aralıklar ve akorları çalabilme
4 IV. Piyanoda iki eli bağımsız olarak kullanabilme
5 V. Piyanoda müzikal ifadeye yönelik temel becerileri kazanma

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Temel piyano bilgi ve becerileri; piyanoda duruş, oturuş pozisyonu, el ve parmak pozisyonları, Beyer op.101’den 60 numaralı çalışmaya kadar olan çalışmalar; Czerny op.599 Etütler, Duvernoy op.176 Etütler, J.S.Bach Anna Magdelena Bach Albümü; Clementi, Dussek, Kuhlau, Beethoven Sonatinler.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dizi bilgisi ve Do majör tonunun iki oktav ayrı el olarak uygulanması Görsel-İşitsel-Dokunsal
2 Nüans bilgisine giriş ve çalınan parçalarda uygulanması, Beyer no: 60 - 66 ve 74 tek el Görsel-İşitsel-Dokunsal
3 Non legato tekniği üzerine uygulamalar, Beyer no: 60 – 66 - 74 iki el, 97 tek el. Görsel-İşitsel-Dokunsal
4 Staccato tekniği üzerina uygulamalar, Beyer no: 90 - 97 iki el Görsel-İşitsel-Dokunsal
5 Çalışılan parçaların hız terimlerine göre uygulanması, Beyer no: 83 – 91iki el Görsel-İşitsel-Dokunsal
6 Tekrar ve nüans işaretlerinin çalışılan parçalarda uygulanması, Beyer no: 83 – 91 iki el Görsel-İşitsel-Dokunsal
7 Sol Majör dizisinin iki oktav ayrı el uygulanması Görsel-İşitsel-Dokunsal
8 Üçlü ve beşli aralıklar üzerine alıştırmalar, Beyer no: 88 - 89 ayrı el Görsel-İşitsel-Dokunsal
9 Akorların piyanoda uygulanması, Beyer no: 88 –89 iki el, 96 ayrı el Görsel-İşitsel-Dokunsal
10 Akorların değişik tonlarda uygulanması, Beyer no: 96 iki el Görsel-İşitsel-Dokunsal
11 Fa Majör dizisinin iki oktav ayrı el uygulanması Görsel-İşitsel-Dokunsal
12 Do Majör ve Sol Majör tonlarında non legato ve staccato tekniğinin uygulanması Görsel-İşitsel-Dokunsal
13 Fa Majör tonunda non legato ve staccato tekniğinin uygulanması Görsel-İşitsel-Dokunsal
14 Dönem içinde verilmiş tüm eserlerin çalınması Görsel-İşitsel-Dokunsal

Beyer, Burkard, Piyano Albümü, Ferdinand. Vorschule im Klavierspiele opus 101. Edition Peters Bastien, James. 1974. Piano Literature Volume One. USA.General Words & Music Co.-Neil Kjos Jr. Czerny, Carl. Practical Method For Beginners on the Pianoforte. Published by G. Schirmer Jarret, Keith. 1997. The Piano Book.USA: Buying & Owning A New Or Used Piano Snell Keith. 1997. Piano Repertoire Level 1-2, San Diego: Neil A.Kjos Music Company,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek