Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC128 | Keman II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması. Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez
1 | Suzuki, Maia Bang, Sevcik, Kayser, Schradieck, Rode ya da Crickboom teknik kitaplardan seçilen etütlerle birinci dönem sonrası öğrenilen bilgilerin, pozisyon geçişlerinin ve sağ el teknik çalışmalarının pekiştirilmesi. |
2 | Kemanda 2.3.4. pozisyon çalışmaları Sevcik ve Galamian kitapları eşliğinde. |
3 | Kemanda 2.3.4. pozisyon çalışmaları Sevcik ve Galamian kitapları eşliğinde. |
4 | Öğrenilen yeni pozisyonları içeren Mazas, Kreutzer etüdleri ile teknik çalışmalar. |
5 | Rieding, Kuchler, Portnoff, Huber, Miliies, Yansinov keman konçertoları. |
6 | Rieding, Kuchler, Portnoff, Huber, Miliies, Yansinov keman konçertoları. |
7 | Rieding, Kuchler, Portnoff, Huber, Miliies, Yansinov keman konçertoları. |
8 | Seçilen eserler üzerinde sağ ve sol el teknik çalışmaları. |
9 | Seçilen eserler üzerinde nüans ve müzikal yorum çalışmaları. |
10 | Oluşturulan repertuvarı zenginleştirmek adına düzenlenmesi planlanan konser ve ya dinleti için piyanolu küçük parçalar ve romantik ve klasik dönem sonatlardan bölümler seçilerek icraya başlanması. |
11 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
12 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
13 | Final performansına hazırlık. |
14 | Final performansına hazırlık. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.
Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Pozisyon geçiş çalışmaları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. Suzuki, Maia Bang, Sevcik, Kayser, Schradieck, Rode ya da Crickboom metodlarının kullanımı. | ||
2 | Pozisyonlar seçilen eser pasajları üzerinde pekiştirilmelidir. | Rieding, Kuchler, Portnoff, Huber, Miliies, Yansinov konçertoları. | ||
3 | Yay kullanımı. Sağ el yay tekniği. | Kreutzer, Rode ve Mazas etüt kitapları. | ||
4 | Yay kullanımı. Sağ el yay tekniği. | Rode, Mazas, Kreutzer etüt kitapları. | ||
5 | Entonasyon, nüans ve müzikal yorum çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
6 | Entonasyon, nüans ve müzikal yorum çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
7 | Üç oktav gam ve arpejler. | Galamian, Hrimaly, Flesch gam kitapları. | ||
8 | Üç oktav gam ve arpejler. | Galamian, Hrimaly, Flesch gam kitapları. | ||
9 | Müzik tarihinde dönemler ve formlar. Stil çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
10 | Müzik tarihinde dönemler ve formlar. Stil çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
11 | Müzik tarihinde dönemler ve formlar. Stil çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
12 | Final repertuvarına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
13 | Final repertuvarına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
14 | Final repertuvarına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. |
Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 5 | |||||||||
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 13 | 5 | |||||||||
ÖÇ 14 | 5 |