GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ153 Viyola I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


Viyolanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Viyola repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonlarının ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması. Oda müziği gruplarıyla, ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılabilecek küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Viyola tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla ilgili bilimsel araştırmalara katkı sağlanması.


Öğr.Gör. Ezgi Yürümez


1 Viyolanın tanıtımı, tarihsel evreleri, keman ve arşe tutuş tekniği çalışmaları, temel müzik terimleri. Tel adlandırmaları ve akort sistemi. Viyolanın bakımı ve öğrencinin enstrümanını nasıl koruması gerektiği ile ilgili bilgi.
2 Viyola ve arşe tutuş pozisyonları, boş tellerde temiz ses çıkarma çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. Arşe çekme ve yay kullanımı. (Kök, orta, uç.)
3 Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmaları.
4 Viyola ve arşe tutuşunun geliştirilmesi. Ses geliştirme çalışmaları. Birinci pozisyon parmaklarının pekiştirilmesi.
5 Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmalarına yeni tellerin eklenmesi.
6 Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları.
7 Tüm teller üzerinde birinci pozisyon parmaklarının yerleşimi. Tel geçişlerinde dirsek kullanımı. Viyolada Legato, Detaşe ve Staccato çalma teknikleri.
8 Birinci pozisyonda gam çalışmaları ve parmak güçlendirici gibi egzersizler.
9 Öğrencinin ilerleme hızına göre Hoffmeister, Hummel Potpourri, Rolla Adagio e Tema con Var., Concerto Eb and F; Karl Stamitz Concerto in DAccolay, Vivaldi, Beriot, Rieding, Seybold etüd ya da konçertoları ile gelişiminin desteklenmesi.
10 Yay tekniklerini içeren farklı karekterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının desteklenmesi.
11 Birinci bölüm ve kadansları. Telemann, Dittersdorf, Druschetzky, Gspan, Druschetzky, Pleyel, Rolla Rondo, A. Stamitz Concerto in G.
12 İcra edilen konçertoların müzikal ve teknik yapısını destekleyen eş zamanlı etüd önerileri.
13 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık.
14 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanısıra sahne ve orkestra(topluluk) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımının desteklenmesi.


Tüm tellerde 4.pozisyona kadar temi ses üretimi. 3 oktav gam ve arpej icraları. Sağ el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Viyolanın tanıtımı, tarihsel evreleri, keman ve arşe tutuş tekniği çalışmaları, temel müzik terimleri. Tel adlandırmaları ve akort sistemi. Viyolanın bakımı ve öğrencinin enstrümanını nasıl koruması gerektiği ile ilgili bilgi. Görsel-İşitsel-Dokunsal. Sağ el tutuş pozisyonu ve tekniği. Boş teller üzerinde ses çalışmaları.
2 Viyola ve arşe tutuş pozisyonları, boş tellerde temiz ses çıkarma çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal. Arşe çekme ve yay kullanımı. (Kök, orta, uç.)
3 Öğrencinin seviyesi belirlendikten sonra Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.lHer tel üzerinde birinci pozisyon üzerine alıştırmalar.
4 Viyola ve arşe tutuşunun geliştirilmesi. Ses geliştirme çalışmaları. Birinci pozisyon parmaklarının pekiştirilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal.Sevcik birinci ve ikinci pozisyon etüdleri.
5 Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmalarına yeni tellerin eklenmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
6 Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
7 Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmalarına yeni tellerin eklenmesi. Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
8 Tüm teller üzerinde birinci pozisyon parmaklarının yerleşimi. Tel geçişlerinde dirsek kullanımı. Viyolada Legato, Detaşe ve Staccato çalma teknikleri. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
9 Birinci pozisyonda gam çalışmaları ve parmak güçlendirici gibi egzersizler. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
10 Öğrencinin ilerleme hızına göre konçertolar ile gelişiminin desteklenmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
11 Yay tekniklerini içeren farklı karakterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının pekiştirilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
12 Yay tekniklerini içeren farklı karakterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının pekiştirilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
13 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.
14 Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. Görsel-İşitsel-Dokunsal.

Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Ševcík for Viola, Gavinies for Viola, Henry Schradieck: School Of Viola Technics, Ivan Galamian: The Galamian Scale System For Viola (Volume 1) George Bornoff: Finger Patterns for Viola



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek