GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ143 Çello I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Öğr. Gör. Gizem YILGIN


1 Çalgıyı doğru tutmayı öğrenme
2 Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme
3 Tüm tellerde sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu
4 Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra edilebilmesi
5 Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yoktur.


-


Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Çello ve yay hakkında genel bilgiler, çalgının tutuş pozisyonunun gösterilmesi. Görsel - İşitse - Dokunsal
2 Boş tel alıştırmaları. Yay üzerinde çekme-itme alıştırmaları Yayı doğru bölmek üzerine egzersizler Görsel - İşitsel - Dokunsal
3 Tek tel üzerinde ( RE/SOL) parmakların konumu ve aralıkları üzerine alıştırmalar. Görsel - İşitsel - Dokunsal
4 2 Tel üzerinde detache ve 2 bağlı yay tekniği kullanarak notaların tuşe üzerinde yerlerini ve paralelliğini kavramak üzerine çalışmalar. Görsel - İşitsel - Dokunsal
5 Do majör gam üzerinden detache ve 2 ve 4 bağlı alıştırmalar, Ritim kavramını geliştirecek 1. pozisyonda küçük çalışma etüdleri. Görsel - İşitsel - Dokunsal
6 2 tel üzerinde 'sabit parmak' kullanımını öğreten-geliştiren melodik ve küçük çalışma etüdleri. Ritmik olarak; 8'lik, 4'lük ve 3'lemelerin oluşturduğu - 2 ve 4 bağlı tekniği de içeren etüdler. Görsel - İşitsel - Dokunsal
7 Sağ elde (yay) bilek ve kolun nasıl kullanılması gerektiği-önemi, yay-parmak dengesi algısını geliştirmek. 2 ve 3 'sabit parmak' alıştırmaları, Ritmik olarak 8'lik, 16'lık ve 3'lemeleri barındıran etudler ile öğrenilenleri pekiştirme/geliştirme. Görsel - İşitsel - Dokunsal
8 2 tel üzerinde 'sabit parmak' kullanımını öğreten-geliştiren melodik ve küçük çalışma etüdleri. Ritmik olarak; 8'lik, 4'lük ve 3'lemelerin oluşturduğu - 2 ve 4 bağlı tekniği de içeren etüdler. Görsel - İşitsel - Dokunsal
9 Do major ve Sol Major Gam, Aynı pozisyonda Arpejler, Aralık algısını ve duyumunu geliştirmek Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler Romantik dönemden, seviyeye uygun- melodik bir parça Görsel - İşitsel - Dokunsal
10 Do Major ve Sol Major Gam üzerinde legato çalışmaları, Sol el tel geçişlerinde esneklik ve paralel hareket algısını geliştirmeye yönelik etüdler Görsel - İşitsel - Dokunsal
11 Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler Do major ve Sol major Gam çalışmaları Görsel - İşitsel - Dokunsal
12 Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça. Görsel - İşitsel - Dokunsal
13 Öğrenilen teknikleri içeren melodik 1 etüd ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça üzerine çalışmalar. Görsel - İşitsel - Dokunsal
14 Öğrenilen teknikleri içeren melodik 1 etüd ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça üzerine çalışmalar Sol Major Gam ve Arpej. Görsel - İşitsel - Dokunsal

L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek