Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ143 | Çello I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Gizem YILGIN
1 | Çalgıyı doğru tutmayı öğrenme |
2 | Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme |
3 | Tüm tellerde sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu |
4 | Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra edilebilmesi |
5 | Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur.
-
Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Çello ve yay hakkında genel bilgiler, çalgının tutuş pozisyonunun gösterilmesi. | Görsel - İşitse - Dokunsal | ||
2 | Boş tel alıştırmaları. Yay üzerinde çekme-itme alıştırmaları Yayı doğru bölmek üzerine egzersizler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
3 | Tek tel üzerinde ( RE/SOL) parmakların konumu ve aralıkları üzerine alıştırmalar. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
4 | 2 Tel üzerinde detache ve 2 bağlı yay tekniği kullanarak notaların tuşe üzerinde yerlerini ve paralelliğini kavramak üzerine çalışmalar. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
5 | Do majör gam üzerinden detache ve 2 ve 4 bağlı alıştırmalar, Ritim kavramını geliştirecek 1. pozisyonda küçük çalışma etüdleri. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
6 | 2 tel üzerinde 'sabit parmak' kullanımını öğreten-geliştiren melodik ve küçük çalışma etüdleri. Ritmik olarak; 8'lik, 4'lük ve 3'lemelerin oluşturduğu - 2 ve 4 bağlı tekniği de içeren etüdler. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
7 | Sağ elde (yay) bilek ve kolun nasıl kullanılması gerektiği-önemi, yay-parmak dengesi algısını geliştirmek. 2 ve 3 'sabit parmak' alıştırmaları, Ritmik olarak 8'lik, 16'lık ve 3'lemeleri barındıran etudler ile öğrenilenleri pekiştirme/geliştirme. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
8 | 2 tel üzerinde 'sabit parmak' kullanımını öğreten-geliştiren melodik ve küçük çalışma etüdleri. Ritmik olarak; 8'lik, 4'lük ve 3'lemelerin oluşturduğu - 2 ve 4 bağlı tekniği de içeren etüdler. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
9 | Do major ve Sol Major Gam, Aynı pozisyonda Arpejler, Aralık algısını ve duyumunu geliştirmek Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler Romantik dönemden, seviyeye uygun- melodik bir parça | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
10 | Do Major ve Sol Major Gam üzerinde legato çalışmaları, Sol el tel geçişlerinde esneklik ve paralel hareket algısını geliştirmeye yönelik etüdler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
11 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler Do major ve Sol major Gam çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
12 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
13 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik 1 etüd ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça üzerine çalışmalar. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
14 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik 1 etüd ve Romantik Dönemden , seviyeye uygun küçük bir parça üzerine çalışmalar Sol Major Gam ve Arpej. | Görsel - İşitsel - Dokunsal |
L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |