GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ143 Çello I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Öğr. Gör. Gizem Yılgın


1 Çalgıda doğru duruş-oturuş ve yay tutuş kavrama
2 Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme.
3 Tüm teller üzerinde, sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu.
4 Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra.
5 Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük formda parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yok


Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Çello ve yay hakkında genel bilgiler, çalgının tutuş pozisyonunun gösterilmesi Görsel - İşitse - Dokunsal
2 Boş tellerde yay çekme ve itme, yayın bölgelerini tanıma Görsel - İşitsel - Dokunsal
3 1. Parmak Etütleri Görsel - İşitsel - Dokunsal
4 İkinci Parmak Etütleri Görsel - İşitsel - Dokunsal
5 İki parmağın beraber kullanmasına yönelik etütler Görsel - İşitsel - Dokunsal
6 Üçüncü parmak etütleri Görsel - İşitsel - Dokunsal
7 Üç parmağın beraber kullanmasına yönelik etütle Görsel -İşitsel - Dokunsal
8 Dördüncü parmak etütleri Görsel - İşitsel - Dokunsa
9 Dört parmağın beraber kullanımına yönelik etütle Görsel - İşitsel - Dokunsal
10 Bağlı Yay Çalışmaları Görsel - İşitsel - Dokunsal
11 Farklı nota değerleri ve legato tekniğinin kullanıldığı çalışmalar Görsel - İşitsel - Dokunsal
12 Legato tekniğinin kullanılan küçük formda parçalar Görsel - İşitsel - Dokunsal
13 Küçük Formda Parçalar Görsel - İşitsel - Dokunsal
14 Küçük Formda Parçalar Görsel - İşitsel - Dokunsal

L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek