Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ143 | Çello I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Gizem Yılgın
1 | Çalgıda doğru duruş-oturuş ve yay tutuş kavrama |
2 | Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme. |
3 | Tüm teller üzerinde, sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu. |
4 | Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra. |
5 | Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük formda parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yok
Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Çello ve yay hakkında genel bilgiler, çalgının tutuş pozisyonunun gösterilmesi | Görsel - İşitse - Dokunsal | ||
2 | Boş tellerde yay çekme ve itme, yayın bölgelerini tanıma | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
3 | 1. Parmak Etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
4 | İkinci Parmak Etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
5 | İki parmağın beraber kullanmasına yönelik etütler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
6 | Üçüncü parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
7 | Üç parmağın beraber kullanmasına yönelik etütle | Görsel -İşitsel - Dokunsal | ||
8 | Dördüncü parmak etütleri | Görsel - İşitsel - Dokunsa | ||
9 | Dört parmağın beraber kullanımına yönelik etütle | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
10 | Bağlı Yay Çalışmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
11 | Farklı nota değerleri ve legato tekniğinin kullanıldığı çalışmalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
12 | Legato tekniğinin kullanılan küçük formda parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
13 | Küçük Formda Parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
14 | Küçük Formda Parçalar | Görsel - İşitsel - Dokunsal |
L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |