Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ139 | Saksafon I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | Saksafon hakkında genel teknik bilgilere sahip olma |
2 | Enstrüman tutuş, oturuş, üfleme pozisyonu ve diyafram kullanım tekniklerini öğrenme |
3 | Low ve Middle ses sahalarında majör ve minör tonların uygulanabilmesi |
4 | İcrada artikülasyon kullanımı ve düet-trio eserlerin icra şekillerinin öğrenimi. |
Birinci Öğretim
-
-
Enstrüman hakkında genel teknik bilgiler Enstrüman tutuş, oturuş ve üfleme pozisyonunun öğrenimi Üfleme ve diyafram kullanım tekniklerinin öğrenimi Low register ses sahası parmak diyatonik perde uygulamaları Low register ve middle register ses sahaları diyatonik perde uygulamaları Low ve Middle ses sahaları kromatik perde uygulamaları 4, 5, 6, 7, 8’li aralıkların icrası Mekanizm egzersizleri Throat perde geçiş öğrenimi Artikülasyon uygulaması Süsleme uygulaması Düet ve trio çalışmaları 12 tonda transpoze uygulamalarının öğrenimi
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Enstrüman hakkında genel teknik bilgiler. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Enstrüman tutuş, oturuş ve üfleme pozisyonu | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | Üfleme ve diyafram kullanım teknikleri. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | Low register ses sahası diyatonik perde egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Low register ve middle register ses sahaları diyatonik perde egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | Middle register ve throat ses sahaları kromatik perde egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | 3, 4, 5, 6, 7, 8’li aralık egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Ara Sınav (Vize) | - | ||
9 | Mekanizm egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Throat perde geçişi egzersizleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Artikülasyon egzersizleri: detache, staccato, legato | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Majör, Doğal minör, Armonik minör, Melodik minör kavramları ve dizi çalışma yöntemleri | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | Do Majör-La Minör dizi çalışması ve örnek eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | Solo, düet ve trio eserlerin icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
Hyancinthe Klosé Saxophone Method W. Hovey Saxophone Method Paul de Ville Saxophone Method John O'neill Saxophone Répertoire John Harle The Saxophone
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 |