Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ133 | Flüt I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak.
öğr. Gör. Elif KAY ERGEN
1 | Flüt enstrumanının yapısı ve tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olma. |
2 | Flüt enstrumanında tutuş, duruş ve üfleme tekniği ile ilgili uygulamalı çalışmalar yapma. |
3 | Flüt enstrumanında 1. oktav seslerin duruş, tutuş pozisyonunda öğrenilmesi ve seslerin uygulamalı olarak icra edilmesi. |
4 | Flüt enstrumannda 1. oktav seslerin icrası ve tutuş pozisyonu tekrarı ve 2. oktav seslerine oktav geçişi yaparak geçilmesi. Yön bilinci oturtulması. |
5 | Flüt enstrumanında 2. oktav seslerine ilk oktav sesinin referans alınarak geçilmesi, seslerin olabildiğince güzel kalite ve tonalitede çıkması için uygulama yapma. |
6 | Bir eser veya etüd üzerinde öğrenilen teknikleri göstererek icra etme. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Flüt'ün yapısı ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olunması. Duruş, tutuş ve üfleme pozisyonunu öğrenmek ve seslerin icra sırasında doğru çıkmasını sağlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Flüt enstrumanında duruş, tutuş ve üfleme pozisyonu. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Flüt enstrumanı parçalarını birleştirerek 1. oktav ses çalışması uygulaması yapma. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | İlk oktav seslerini tekrar edip 2. oktav seslerini öğrenme. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | 1. oktav seslerinin 2. oktav seslerine referans alınarak çalışılması. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Gam çalışmalarıyla birlikte dil ve artikülsayon çalışması yapma. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | 2 diyez ve 2 bemollü gamların artikülasyonlarıyla çalışılması. Eser üzerinde uygulanması ve eserin diğer bölümünün (varsa eğer) deşifre edilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | Öğrendiğimiz teknik bilgileri bir eser ve etüd üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştirme. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Tek diyez ve tek bemol gamların artikülasyonları ile birlikte çalışılması. Eser üzerinde bu çalışmaların uygulanması. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
9 | 3 diyez 3 bemollü gamların artikülasyonları ile birlikte çalışılması ve eser üzerinde bu çalışmaların uygulanması. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Öğrenilen gamların ve eserin hızlandırma çalışması yapılması. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Eserin kendi metronomuna uygun çalışılması, nüanslarında dikkat edilmesi, uygulanması ve gamların artikülasyon ile tekrar edilmesi ve metronom ile çalınması | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Eserin kendi metronomuna uygun çalışılması, nüanslarına dikkat edilerek icrası ve hızlandırılması, gamların tekrar edilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | Eserin kendi metronomunda nüansları ile birlikte çalışılması, varsa eşlik ile çalışılması ve gamların artiklasyonları ile birlikte çalışılması | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | Eserin (varsa eşliği ile) tüm nüans ve artikülasyonları ile birlikte çalışılması , gamların verilen tempoda artikülasyonları ile birlikte çalışılması. | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
Taffanel&Gaubert - Günlük Parmak Çalışması İçin 17 Büyük Egzersiz Klasik flüt metodlarından alınmış, flüt için 125 Kolay Klasik Çalışma, Düzenleyen: Frans Vester Andre AMELLER - flüt ve piyano için ‘ONDE PURE’ Gerard Meunier - Flüt ve Piyano için - ‘Reflets De Loıre’, Andante et allegro
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 |