GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ133 Flüt I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgı ile ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak.


öğr. Gör. Elif KAY ERGEN


1 Flüt enstrumanının yapısı ve tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olma.
2 Flüt enstrumanında tutuş, duruş ve üfleme tekniği ile ilgili uygulamalı çalışmalar yapma.
3 Flüt enstrumanında 1. oktav seslerin duruş, tutuş pozisyonunda öğrenilmesi ve seslerin uygulamalı olarak icra edilmesi.
4 Flüt enstrumannda 1. oktav seslerin icrası ve tutuş pozisyonu tekrarı ve 2. oktav seslerine oktav geçişi yaparak geçilmesi. Yön bilinci oturtulması.
5 Flüt enstrumanında 2. oktav seslerine ilk oktav sesinin referans alınarak geçilmesi, seslerin olabildiğince güzel kalite ve tonalitede çıkması için uygulama yapma.
6 Bir eser veya etüd üzerinde öğrenilen teknikleri göstererek icra etme.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Flüt'ün yapısı ve fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olunması. Duruş, tutuş ve üfleme pozisyonunu öğrenmek ve seslerin icra sırasında doğru çıkmasını sağlamak.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Flüt enstrumanında duruş, tutuş ve üfleme pozisyonu. Görsel-İşitsel-Dokunsal
2 Flüt enstrumanı parçalarını birleştirerek 1. oktav ses çalışması uygulaması yapma. Görsel-İşitsel-Dokunsal
3 İlk oktav seslerini tekrar edip 2. oktav seslerini öğrenme. Görsel-İşitsel-Dokunsal
4 1. oktav seslerinin 2. oktav seslerine referans alınarak çalışılması. Görsel-İşitsel-Dokunsal
5 Gam çalışmalarıyla birlikte dil ve artikülsayon çalışması yapma. Görsel-İşitsel-Dokunsal
6 2 diyez ve 2 bemollü gamların artikülasyonlarıyla çalışılması. Eser üzerinde uygulanması ve eserin diğer bölümünün (varsa eğer) deşifre edilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal
7 Öğrendiğimiz teknik bilgileri bir eser ve etüd üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştirme. Görsel-İşitsel-Dokunsal
8 Tek diyez ve tek bemol gamların artikülasyonları ile birlikte çalışılması. Eser üzerinde bu çalışmaların uygulanması. Görsel-İşitsel-Dokunsal
9 3 diyez 3 bemollü gamların artikülasyonları ile birlikte çalışılması ve eser üzerinde bu çalışmaların uygulanması. Görsel-İşitsel-Dokunsal
10 Öğrenilen gamların ve eserin hızlandırma çalışması yapılması. Görsel-İşitsel-Dokunsal
11 Eserin kendi metronomuna uygun çalışılması, nüanslarında dikkat edilmesi, uygulanması ve gamların artikülasyon ile tekrar edilmesi ve metronom ile çalınması Görsel-İşitsel-Dokunsal
12 Eserin kendi metronomuna uygun çalışılması, nüanslarına dikkat edilerek icrası ve hızlandırılması, gamların tekrar edilmesi. Görsel-İşitsel-Dokunsal
13 Eserin kendi metronomunda nüansları ile birlikte çalışılması, varsa eşlik ile çalışılması ve gamların artiklasyonları ile birlikte çalışılması Görsel-İşitsel-Dokunsal
14 Eserin (varsa eşliği ile) tüm nüans ve artikülasyonları ile birlikte çalışılması , gamların verilen tempoda artikülasyonları ile birlikte çalışılması. Görsel-İşitsel-Dokunsal

Taffanel&Gaubert - Günlük Parmak Çalışması İçin 17 Büyük Egzersiz Klasik flüt metodlarından alınmış, flüt için 125 Kolay Klasik Çalışma, Düzenleyen: Frans Vester Andre AMELLER - flüt ve piyano için ‘ONDE PURE’ Gerard Meunier - Flüt ve Piyano için - ‘Reflets De Loıre’, Andante et allegro



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek