Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ125 | Keman I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması. Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.
Öğr. Gör. Ezgi Yürümez
1 | Kemanın tanıtımı, tarihsel evreleri, keman ve arşe tutuş tekniği çalışmaları, temel müzik terimleri. Tel adlandırmaları ve akort sistemi. Kemanın bakımı ve öğrencinin enstrümanını nasıl koruması gerektiği ile ilgili bilgi. |
2 | Keman ve arşe tutuş pozisyonları, boş tellerde temiz ses çıkarma çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. Arşe çekme ve yay kullanımı. (Kök, orta, uç.) |
3 | Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmaları. |
4 | Keman ve arşe tutuşunun geliştirilmesi. Ses geliştirme çalışmaları. Birinci pozisyon parmaklarının pekiştirilmesi. |
5 | Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmalarına yeni tellerin eklenmesi. |
6 | Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları. |
7 | Tüm teller üzerinde birinci pozisyon parmaklarının yerleşimi. Tel geçişlerinde dirsek kullanımı. Kemanda Legato, Detaşe ve Staccato çalma teknikleri. |
8 | Birinci pozisyonda gam çalışmaları ve parmak güçlendirici gibi egzersizler. |
9 | Öğrencinin ilerleme hızına göre Wohlfard, Sitt Dancla, Accolay, Vivaldi, Beriot, Rieding, Seybold etüd ya da konçertoları ile gelişiminin desteklenmesi. |
10 | Yay tekniklerini içeren farklı karekterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının desteklenmesi. |
11 | Başlangıç seviyesi keman konçerto ve sonatlarının birinci bölüm ve kadansları. |
12 | İcra edilen konçertoların müzikal ve teknik yapısını destekleyen eş zamanlı etüd önerileri. |
13 | Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. |
14 | Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.
Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Kemanın tanıtımı, tarihsel evreleri, keman ve arşe tutuş tekniği çalışmaları, temel müzik terimleri. Tel adlandırmaları ve akort sistemi. Kemanın bakımı ve öğrencinin enstrümanını nasıl koruması gerektiği ile ilgili bilgi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. Sağ el tutuş pozisyonu ve tekniği. Boş teller üzerinde ses çalışmaları. | ||
2 | Keman ve arşe tutuş pozisyonları, boş tellerde temiz ses çıkarma çalışmaları. Ayakların, bedenin ve kolların pozisyonun öğrencinin bedenine uygun hale getirilmesi. | Her tel üzerinde birinci pozisyon üzerine alıştırmalar. | ||
3 | Öğrencinin seviyesi belirlendikten sonra Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmaları. | Her tel üzerinde birinci pozisyon üzerine alıştırmalar. | ||
4 | Keman ve arşe tutuşunun geliştirilmesi. Ses geliştirme çalışmaları. Birinci pozisyon parmaklarının pekiştirilmesi. | Sevcik birinci ve ikinci pozisyon etüdleri. | ||
5 | Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
6 | Suzuki 1, Sevcik, Kayser, Schradieck ya da Crickboom etüt kitapları eşliğinde tek tel üzerinde birinci pozisyonda parmak çalışmalarına yeni tellerin eklenmesi. Seçilen etüdler üzerinde ritm ve entonasyon çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
7 | Tüm teller üzerinde birinci pozisyon parmaklarının yerleşimi. Tel geçişlerinde dirsek kullanımı. Kemanda Legato, Detaşe ve Staccato çalma teknikleri. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
8 | Birinci pozisyonda gam çalışmaları ve parmak güçlendirici gibi egzersizler. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
9 | Öğrencinin ilerleme hızına göre Wohlfard, Sitt Dancla, Accolay, Vivaldi, Beriot, Rieding, Seybold etüd ya da konçertoları ile gelişiminin desteklenmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
10 | Yay tekniklerini içeren farklı karekterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının pekiştirilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
11 | Öğrencinin ilerleme hızına göre Wohlfard, Sitt Dancla, Accolay, Vivaldi, Beriot, Rieding, Seybold etüd ya da konçertoları ile gelişiminin desteklenmesi. Yay tekniklerini içeren farklı karekterde, farklı tonlarda etüdler ile sağ ve sol el kullanımının pekiştirilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
12 | Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
13 | Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
14 | Yukarıda belirtilen metod ve eserler doğrultusunda seçilecek parça ile sınav performansına hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. |
Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||
ÖÇ 10 | 5 | |||||||||
ÖÇ 11 | 5 | |||||||||
ÖÇ 12 | 5 | |||||||||
ÖÇ 13 | 5 | |||||||||
ÖÇ 14 | 5 |