GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ109 Tar I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. - İlgili alan derslerine katkı sağlamak. - Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek. - Eşlik bilinci kazandırmak.



1 Tarın tarihçesi ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi edinme.
2 Tarın akort sistemini, 2. çizgideki do – mezzosoprano anahtarını, tar notalarında görülen özel işaretleri tanıma ve uygulayabilme.
3 Tarı ve mızrabı düzgün bir şekilde tutma ve kullanabilme.
4 Tarda 1. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme.
5 Tarda 2. pozisyon perdelerini tanıma ve kullanabilme.

Birinci Öğretim



Yok


Tarın tarihçesi. Tarın bölümlerinin ve yapısal özelliklerinin tanıtılması. Tarın akort sisteminin öğretilmesi. Tar için yazılmış etüt ve eserlerde kullanılan ikinci çizgideki do (mezzosoprano) anahtarının tanıtılması. Tar için yazılmış etüt ve eserlerde kullanılan özel işaretlerin (tel, mızrap, parmak işaretleri vs. gibi) tanıtılması. Tarın düzgün tutulması ve genel durum. Tarda 1. ve 2. pozisyonların tanıtılması ve bu pozisyonlarda yazılmış etütlerin çaldırılması.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tarın tarihçesi. Tarın bölümlerinin ve yapısal özelliklerinin tanıtılması.
2 Tarın akort sisteminin, ikinci çizgideki do (mezzosoprano) anahtarının, etüt ve eserlerde kullanılan çalgıya özel işaretlerin tanıtılması.
3 Tarın ve mızrabın düzgün tutulması ve genel durum.
4 Üst - alt mızrap çalışmaları.
5 Tremolo çalışmalarına giriş.
6 Tarda 1. pozisyon perdelerinin tanıtılması. Parmakların bu perdeler üzerine konulması ve hareketi.
7 Tarda 1. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası I.
8 Tarda 1. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası II.
9 Tarda 1. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası III.
10 Tarda 2. pozisyon perdelerinin tanıtılması. Parmakların bu perdeler üzerine konulması ve hareketi.
11 Tarda 2. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası I.
12 Tarda 2. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası II.
13 Tarda 2. pozisyonu içeren etüt ve uygun eserlerin icrası III.
14 Tarda 1. ve 2. pozisyon seslerini içeren eser icrası.

Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. Guliyev, Ramiz. 1985. Azerbaycan Bestekarlarının Pyesleri, Bakı: Işık Neşriyyatı. Hacıbeyov, Üzeyir. 1985. Azerbaycan Halk Musikisinin Esasları, Bakı: Yazıcı. İsmailov, Mehmet Salih. 1984. Azerbaycan Halk Musikisinin Janrları, Bakı: Işık Neşriyyatı. Kerimi, Siyavuş. 2005. Azerbaycan Halk Mahnıları (2 Cilt), Bakı. Önder Neşriyyat. Orhanbeyli, Orhan. 1976. Tar Tedrisinin Metodikası, Bakı: Işık Neşriyyatı. Rüstemov, Seid. 1954 (1. Defter), 1980 (2. Defter). Azerbaycan Halk Renkleri (İki Defter), Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek