| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| EMUZ306 | Batı Müziği Solfej ve Nazeriyatı IV | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4.00 | 3.00 |
Lisans
1-) Teorik bilgilerin öğrenilip uygulamalı kullanılması. 2-) Eşlikli okuma parçaları ve uygulamalı pratiklerin çalışılıp icra edilmesi. 3-) Öğrencilerin ensturman yeteneklerine katkı sağlayacak müzik terimlerinin uygulanarak çalışılması ve aktarılmas.
Ögr. Gör. Ufuk Altıntaş
| 1 | Gerekli anahtarlarda nota okuma yeteneğini kazanma ve hızlandırma. |
| 2 | Nota değerleri, ritim kalıpları ve ölçü birimlerini anlama ve uygulama yetisini kazanmak. |
| 3 | Tüm aralıkları, üç sesli akor türlerini ve çeken yedili akorlarını üğretebilmek ve eserler içerisinde algılayabilmek. |
| 4 | Tonaliteleri ve belirli modları çözümlemek ve uygulayabilmek,eserlerin tonalitesini tespit edip fonksiyonlarını belirleyebilmek. |
| 5 | Eserlerin deşifresini hızlı şekilde yapabilmek ve esere uygun çalışma biçimlerini uygulayabilmek,eser içerisindeki nüansları esere ve eserin dönemine uygun algılayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Teori konuları içerisinde aralıkların tümü, beşli akorların türleri ve şifreleri, tonal sistemdeki tüm major ve minör tonaliteler ayrıca minor tonalitelerdeki armonik ve melodik diziler, eserlerdeki tonalitelerin tespit edilmesi ve modilasyon durumlarının anlaşılması ve basit/birleşik ölçülere yer verilmiştir. Uygulamalı konular içerisinde ritim okuma, eşlikli okuma ve dikte aktiviteleri yer almaktadır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Aralıklar (5'liye kadar olan) Tonalitelerin tekrarı. | Lavignac 2A no.19 ve 33 eşlikli okuma. Fontaine ritim okuma no 45 ve 47. | ||
| 2 | 3 diye ve 3 bemole kadar olan tüm major ve minor tonaliteler, ayrıca minor tonalitelerin armonik ve molodik versiyonları. | Lavignac 2A eşlikli okuma ve Fontaine ritim okuma. | ||
| 3 | Minor tonalitelerde armonik minor ve melodik minor kurma. Aralıkların tekrarı ve pratik olarak uygulanması. | Fontaine ritim okuma no 60,62 Lavignac 2A eşlikli okuma. | ||
| 4 | 6'lı ve 7'li aralıkların öğrenilmesi ve aralıların tamamının birlikte çalışılması. 3 sesli akorların korulması (artmış,eksilmiş,major ve minor) ve çevrimleri. | Lavignac 2A eşlikli okuma parçaları ve Fontain ritim okuma. | ||
| 5 | Basit ve birleşik ölçülerin öğrenilmesi, ölçülerin süre biriminin bulunması ve incelenmesi. Ritim okuma parçalarında ölçü değişikliklerinde süre birimi eşittir süre birimi değişikliğinin uygulanması. Tüm aralıklar karışık şekilde deneme sınavı. | Fontaine ritim okuma no 105,101 ve 93 | ||
| 6 | Tüm sınav konularının birlikte çalışılması ve eksikliklerin giderilmesi. | Sınav repertuarının piyano eşliği ile çalışılması ve sınav için eksikliklerin giderilmesi. | ||
| 7 | Vize sınav haftası.(22.04.2024) | Vize sınav haftası.(22.04.2024) | ||
| 8 | Aralıkların tamamı ve üç sesli akorların oluşturulması,tonaliteler içerisinde gözlemlenmesi. | Lavignac 2A eşlikli okuma parçaları. | ||
| 9 | Beş diyez ve beş bemole kadar olan tonalitelerin incelenmesi ve armonik,melodik dizilere dönüştürülmesi.Öğrenilen yeni tonalitelere ait eserlerin incelenmesi. | Fontaine ritim okuma vol1 kitabından süre birimi eşittir süre birimi geçişli parçaların çalışılması. | ||
| 10 | İşlenecek ilk dört sesli akor olan çeken yedili akorunu öğrenmek ve incelemek.Tüm çevrimleri ve şifreleri ile birlikte uygulamak. | Yoktur. | ||
| 11 | Tonalitelerde fonksiyon konusunun incelenmesi,fonsiyonların özelliklerinin gözlemlenmesi ve konsiyon üzerine kurulan akorların türlerinin gözlemlenmesi ve çevrimlerinin uygulanması. | Sınavda okunacak eşlikli okuma parçalarının seçilip çalışılması. | ||
| 12 | Aralıklar akorlar ve fonksiyonlar üzerine pratik çalışma. | Sınav repertuarında olan eşlikli okuma parçalarının çalışılması. | ||
| 13 | Tüm sınav konularının tekrarı ve sınavda çıkacak haline benzer soru örneklerinin çözülmesi.Sene içerisinde işlenen teori konularının genel bir tekrarı. | Sınav repertuarının sınava uygun şekilde çalışılması ve prova edilmesi. | ||
| 14 | Final sınavı. | Final sınavı. |
1-) Albert Lavignac/Solfege des solfeges 1A eşlikli okuma 2-) Fontaine / Elements pratiques du rythme mesure 3-) Albert Lavignac/Solfege des solfeges 2A eşlikli okuma 4-) Leyla Bekensir ve Arda Erdem/Müzik teorisi çalışma kitabı 1 (aralıklar) 5-) Deniz Arat Yaşat/Ritmin temel ilkeleri 6-) Erdem Çöloğlu ve Deniz Arat/Alıştırmalı müzik teorisi.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yoktur.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 |